ایمان قوی و استحکام درونی شهید سلیمانی باعث اتخاذ بهترین تدبیرها در سخت ترین شرایط بود

سردار معروفی با اشاره به ایمان قوی و استحکام درونی شهید سلیمانی گفت: یک نفر سراغ ندارد که او در جایی لرزیده و ترسیده باشد و یا آن وحشت و صحنه درگیری با دشمن باعث شده باشد که شهید حاج قاسم در تدبیر خود تردید کند یا نتواند تدبیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی شنبه شب (6 دی) در نشست مجازی منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابوالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان گفت: اگر بخواهیم پیرامون شخصیت چند بعدی شهید سلیمانی آن بحث کنیم، باید از خاطره عبور کرده و حقیقت او را بگوییم و با حقیقت او زندگی کنیم لذا حقیقت او در نظاماتی می گنجد که آن نظامات می تواند جامعه ما را مدیریت کرده و  به سمت سعادت و مصونیت هدایت کند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مکتب شهید حاج قاسم یعنی مکتب اهل بیت(ع)، مکتب عاشورا و مکتب امامین انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این شخصیت بزرگ و عزیز آنچه که حضرت امام(ره) برای انقلاب اسلامی و آنچه که مقام معظم رهبری خواستند در زمین آن را عملیاتی کرد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در کنار توجه به عملگرایی در حوزه شرع الهی، انسانی، اخلاقی و عمل به فرامین الهی و ائمه و امام خویش باشد باید نگاهی به استحکام درونی او هم داشته باشیم؛ افزود: پایه و اساس آنچه شهید سلیمانی را در مقابل دشمن عملگرا کرد و باعث عزت، شرف و بزرگی شد؛ درون رزمیِ او بود؛ یعنی حاج قاسم سلیمانی درون رزم قوی و نفس کُش قوی بود و مقاومت قوی داشت.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: انسان هایی که درون رزم قوی هستند «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» می شوند و این انسان ها زمانی خودشان را در محضر الهی می بینند، سعی نمی کنند در محضر الهی معصیت کنند بلکه سعی می کنند در زمین الهی باشند و این انسان ها سعی در اجرای فرمان ائمه دارند و همه جا در زمین ائمه قرار می گیرند.

 

 

وی با بیان اینکه انسان هایی که به دنبال امر و اطاعت از فرامین الهی و ائمه اطهار(ع) هستند «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار  رُحَماءُ بَینَهُم» می شوند و در مقابل دشمن با شدت و کینه و در مقابل مؤمنین و مسلمین با عطوفت و مهربانی عمل می کنند، گفت: انسان هایی که در مقابل دشمن و در رزم سنگین نمی ترسند و شجاعت دارند، انسان هایی هستند که در زمان خفا و پنهان از خدای خویش می ترسند لذا هر کسی که می خواهد شخصیت خویش را بشناسد در خلوت با خدا و خلوت با خود و خانواده، آن را جستجو کنند.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در هر دو خلوتگاه تقوا را رعایت می کند و درون رزم قوی است؛ چون درون رزم قوی است از دشمن بیرون نمی ترسد و نمی لرزد، بیان کرد: در طول 40 سال که این مرد الهی مجاهدت همه جانبه انجام دادند، چه در جنگ نابرابر 8 ساله و چه در دوران پر افتخار جنوب شرق و مقابله با اشرار و چه در 21 سال جبهه مقاومت، یک نفر سراغ ندارد که شهید حاج قاسم سلیمانی در جایی لرزیده و ترسیده باشد و یا آن وحشت و صحنه درگیری با دشمن باعث شده باشد که شهید حاج قاسم در تدبیر خود تردید کند یا نتواند تدبیر کند.

 

 

وی ادامه داد: انسان هایی که ایمان قوی و استحکام درونی دارند و خدا ترس هستند در معرکه دشمن و در سخت ترین شرایط بهترین تدبیرها را انجام می دهند زیرا همه وجودشان را برای خدا می دانند و هیچ چیز برای خود نمی خواهند به جزء انجام رسالت و وظیفه؛ این ویژگی بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه چند نظام شهید حاج قاسم سلیمانی را معرفی کرد و افزود: اولین موضوعی که امروز در جامعه نیاز داریم، بحث نظام ولایی است؛ نظام ولایی شهید حاج قاسم سلیمانی چیست؟ نظام ولایی شهید حاج قاسم سلیمانی نظام فرمان گرفتن با کاغذ و یا فتوا گرفتن و یا سخن گرفتن از امام، مرجع و فرمانده خود نیست بلکه نظام ولایی شهید حاج قاسم سلیمانی معرفت نسبت به ولی خویش است؛ ذوب شدن در ولی فقیه است که بدون معرفت نمی شود نقطه ذوب پیدا کرد.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی فراتر از ولایتمداری و ولایت پذیری است، خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت باور است؛ می داند امام خویش چه می خواهد و در چه معرکه ای باید با امام خویش کار کند؛ این نظام ولایی بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 

سردار معروفی گفت: نظام دیگر شهید حاج قاسم سلیمانی، نظام دشمن شناسی است؛ هرکجا جهان اسلام و مسلمین شکست خوردند و یا عقب نشستند و به نتیجه نرسیدند یا امام خویش را یا دشمن خویش را نشناختند؛ معرکه کربلا هم همین است که دشمن توانست محاسبات را تغییر دهد و آن فاجعه را به وجود آورد.

 

 

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی 41 سال در شناخت امام، چه امام (ره) و چه مقام معظم رهبری، ذره ای تردید ندارد و دقیقاً در شناخت دشمن هم همین است که ذره ای تردید نداشت و ندارد و چه در صحنه مقابله و خارج کردن اشرار از کشور عزیزمان و چه در جبهه بزرگ جهان اسلام (جبهه مقاومت) فرماندهی آن جبهه در مقابل شقی ترین افراد بشری که آمریکا و صیهونیست و انگلیس در رأس آن ها است و زاده و خروجی آن ها، داعش به عنوان یک پدیده شوم و از آن طرف وهابیت عربستان است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: یعنی هر کجا ما این دو نظام {نظام ولایی و نظام دشمن شناسی} را کنار هم قرار بدهیم، امام خویش و دشمن خویش را خوب بشناسیم قطعاً تولید قدرت نرم می کنیم و می توانیم به جامعه اسلامی و همه مسلمین خدمت کنیم و آن جامعه صاحب مصونیت می شود.

 

 

وی ادامه داد: نظام دیگر، نظام سیاسی است که نظام سیاسی این مجاهد بزرگ و والا مقام نظام حزبی و گروهی نیست؛ ما منکر این نیستیم که احزاب داشته باشیم اما نمی توانیم نظام اسلامی را خط کش گذاری کنیم؛ در نظام سیاسی حاج قاسم سلیمانی «اصول» مطرح است؛ یعنی کسی که اصول را قبول دارد نظام اسلامی را قبول دارد؛ کسی که قانون اساسی و تمامیت ارضی کشور، منافع ملی و آبرو و شرف ملت و امام و ولی و حجت خدا برایش مهم است این جامع الاطراف است حالا ممکن است نگاهش این طرفی یا آن طرفی باشد.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه نگاه سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی جامع الاطراف نگری است، ادامه داد: این نگاه به وجود نمی آید تا زمانی که گذشت و ایثار در او باشد و تا زمانی که آستانه تحمل انسان ها بالا برود؛ وقتی ارتفاع بلند را می بینیم که بالا برویم و بالای قله پرچم را به اهتزاز دربیاوریم، آن وقت در دامنه ارتفاع و در خاک های اطراف ارتفاع گیر نمی کنیم بلکه راه هایی برای رسیدن به قله و اهتزاز پرچم پیدا می کنیم و آن اهتزاز بزرگی و موفقیت است.

 

 

وی گفت: در کجای دفاع مقدس و جبهه پر افتخار ما به واسطه نگاه سیاسی؛ دشمن رخنه و نفوذ کرد و شکست خوردیم؟ چون هدف بزرگ و بلند بود و هیچ کس پایین قله گیر نمی کرد و این نظام، نظام جامع الاطراف است که مقام معظم رهبری این نظام سیاسی را تأیید کردند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: آیا کسانی که زیر جنازه مطهر این شهید عزیز آمدند، اصول گرا بودند؟ یا اصلاح طلب؟ چپ و یا راست؟ یا آیا مردمان ایران بزرگ اسلامی بودند؟ چون نگاه سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی براساس نگاه نظام اسلامی و نگاه امامین انقلاب، نه نگاه سیاسی، نه قومی و نه نگاه مذهبی بود بلکه نگاه جامع الاطراف که تولید قدرت می کند؛ شاید بیش از 30 درصد آن ها دختر خانم هایی بودند که به اصلاح پوشش خوبی نداشتند و یا کم حجاب بودند، به واسطه چه بود که حضور داشتند؟ به واسطه نگاه جامع الاطراف شهید حاج قاسم است که این عزیزان امنیت و دامان پاک ایرانی را از ناموس پرستی حاج قاسم سلیمانی می دانستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: نظام دیگر شهید حاج قاسم سلیمانی، نظام مردمی بوده و این خیلی مهم است؛ او معتقد است که انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود؛ چه کسی انقلاب کرد؟ ملت بزرگ ایران یا شیعه، سنی، گروه و یا مذهب خاص؟! خیر؛ ملت بزرگ ایران انقلاب کردند و شاه رفت؛ چه کسی جنگ را به ثمر رساند؟ شیعه، سنی، و ...؟ {آنجا هم} ملت بزرگ ایران بود و از همه گروه های سیاسی، اقوام و مذاهب در دفاع مقدس شهید، جانباز و رزمنده داریم.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه مسئولی که امروز این نگاه را نداشته باشد و به سادگی از کنار ناملایمات مردم عبور کند، این مسئول انقلابی و جهادی نیست؛ اظهار کرد: مسئول انقلابی و جهادی کسی است که به سادگی از کنار مشکلات و ناملایمات مردم عبور نکند و دنبال این باشد که گره مردم را باز کند. شهید حاج قاسم سلیمانی برای ملت ایران چند هزار کیلومتر رفت آن طرف تر که امنیت ملت ما را حفظ کند؛ چند هزار کیلومتر رفت آن طرف که دشمن را در آنجا زمین گیر کند تا دست نحس و کثیف این دشمن به دامان پاک ناموس ایرانی نرسد؛ این نگاه مردمی است و این دستور الهی و ائمه است.

 

 

وی ادامه داد: نظام دیگر، نظام رفاقت شهید حاج قاسم سلیمانی است که نظام عجیبی است؛ 40 سال فرماندهی در لشکر پر افتخار ثارالله در دوارن دفاع مقدس و در منطقه جنوب شرق و بعد هم در مقیاس بزرگ امنیتی مرزهای کشور پاکستان و افغانستان امنیت برقرار کند و جلوی شرارت ها را بگیرد و بعد در مقیاس منطقه ای بزرگ جهان اسلام را در مقابل سخت ترین و شقی ترین دشمنان مدیریت و فرماندهی کند اما یک نفر را پیدا نمی کنید که حاج قاسم سلیمانی ، او را هُل داده باشد؛ نظام رفاقت شهید حاج قاسم سلیمانی، دست انسان ها را گرفتن و نه مچ آنان را گرفتن، است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اگر فردی مرتکب خطا می شد، حاج قاسم آبروداری می کرد و آن فرد را نجات می داد تا در صحنه بماند و انسان ها را در قطار انقلاب نگه می داشت و معتقد بر این بود در رفاقت و انقلاب قرار نیست همه صاحب یک نمره باشند و می گفت همه را در چهارچوب انقلاب نگه داریم که این ملت قدرت بگیرند و  تولید قدرت کنیم.

 

 

وی با تأکید بر لزوم پرداختن به فضائل شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: او با تفکر و آرمانش همه معادلات نظامی را تغییر داد و حتی علما و عرفا در فراق او اشک ریختند.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ سلسله نشست های منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابوالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با محوریت ابعاد رسانه ای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، بررسی ابعاد منطقه ای و بین المللی شهادت سردار سلیمانی، بررسی ابعاد شخصیتی و اجتماعی سردار سلیمانی، روایتگری رشادت های مدافعان حرم با محوریت سردار سلیمانی و  بررسی شکل گیری و آینده جبهه مقاومت اسلامی در منطقه طی روزهای دوم تا هفتم دی ماه و به همت معاونت تربیت و آموزش فضای مجازی بسیج استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در فضای مجازی برگزار می شود.

کد خبر 1008093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha