تردد خودروهای شخصی در شب ممنوع شد

استاندار سمنان گفت: محدودیت‌های جدید در تردد خودروهای سواری شخصی از روز گذشته تا دوازدهم دیماه ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی شهرهای استان سمنان به تصویب رسید.

«علیرضا آشناگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با اشاره به ابلاغ محدودیت های جدید دراستان سمنان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار محدودیت‌های جدید در تردد خودروهای سواری شخصی از روز گذشته تا دوازدهم دیماه سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی شهرهای استان ممنوع اعلام شده است.

 

استاندار سمنان با تأکیدبراجرای این طرح در شهرهای  اعلام شده ادامه داد: نهادهای انتظامی و نظارتی و مسئول، در قبال اجرای صحیح این محدودیت‌ها نظارت کافی را داشته باشند.

 

وی همراهی مردم را برای اجرای محدودیت‌های وضع شده جدید همراهی خواستار شد وبیان کرد: شرایط رنگ بندی شهرستان‌های استان سمنان به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت تغییر پذیر است و لذا می‌توان با رعایت بیشتر شرایط را بهبود بخشید و اگر خدایی ناکرده سهل انگاری صورت گیرد به سرعت شرایط دوباره در استان قرمز می‌شود لذا نقش پروتکل‌های بهداشتی در این میان بسیار مهم است.

 

آشناگر وضع محدودیت‌های جدید را برای حفاظت از مردم عنوان کردوگفت: با همکاری و همراهی یکدیگر به زودی بر ویروس کرونا فائق خواهیم آمد همانطور که امروز وضعیت این ویروس در بسیاری از شهرستان‌های استان به نوعی تثبیت شده و روند نزولی داشته است.

 

استاندار سمنان وضعیت رنگ بندی شهرستان های سمنان و دامغان را نارنجی اعلام کردوافزود: دیگر شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و این امر جز در سایه همراهی مردم، مسئولان و تلاش کادر درمانی میسر نبوده است.

 

وی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اظهارداشت: در شهرهای با وضعیت نارنجی حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه ضروری بوده و حضور کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز تا ۵۰ درصد تعیین می‌شود.

 

آشناگر با بیان اینکه طی هفته آتی تمام مأموریت‌های اداری غیر ضروری لغو و تشکیل جلسات با رعایت الزامات فضای سربسته در شهرهای با وضعیت نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر مجاز است اضافه کرد: حضور تمامی کارکنان ادارات و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اساسی در شهرستان‌های با وضعیت زرد در طی هفته آینده الزامی بوده و در سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان‌ها نیز می‌بایست با دو سوم کارکنان خود خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کنند.

 

به گفته استاندار سمنان مأموریت‌های غیر ضروری کارکنان دولت طی هفته آینده در شهرستان‌های زرد کرونایی لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته نیز با رعایت تمام ضوابط و الزامات حداکثر تا سقف ۳۰ نفر مجاز خواهد بود.

 

کد خبر 1008112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha