‍قوانین حمایت از کودکان باید ضمانت اجرایی داشته باشد

ربیعی با بیان اینکه ‍قوانین حمایت از کودکان باید ضمانت اجرایی داشته باشد گفت: کودکان باید از آسیب ‌ها در امان باشند و در این زمینه نیازمند حمایت‌ های حقوقی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» در جلسه پیرامون قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان بیان کرد: اگر بخواهیم حقوق کودک را واکاوی کنیم درمی یابیم که این موضوع ریشه در دین مبین اسلام دارد و در احادیث، روایات و احکام دینی به آن اهمیت داده‌ شده است بنابراین کودکان باید به عنوان عضو جامعه حق زندگی داشته باشند و زمینه رشد متوازن برای همه آنها فراهم شود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: کودکان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی هر جامعه محسوب می‌شوند، کودکان باید از آسیب ‌ها در امان باشند و در این زمینه نیازمند حمایت‌ های حقوقی هستند.

 

وی عنوان کرد: پایین بودن سطح آگاهی و دانش حقوقی یکی از خلاء های موجود در بین کودکان است و بسیاری از پرونده‌های حقوقی به خاطر همین موضوع تشکیل شده‌ اند از این رو ضروری است با پرداختن به آموزش در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه این قشر را نسبت به حقوق شان آشنا کنیم.

 

ربیعی اعلام کرد: گاهی تخلف آگاهانه و گاهی نا آگاهانه است بنابراین باید زمینه ارتقای بینش والدین و کودکان مهیا شود تا آسیب ها کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان یکی از لوایح بسیار خوبی است که در آن به تمامی ابعاد مسائل و مشکلات کودکان پرداخته و تکالیف قضایی در رسیدگی به پرونده مجرمان را مشخص کرده که امیدواریم عملیاتی شود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: قانون حمایت از اطفال و کودکان در مقایسه تطبیقی با قانون گذشته بسیار جامع‌تر شده اما دارای ایراداتی است که باید با نظر کارشناسان اصلاح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه موضوعاتی پیرامون کودک آزاری یا کودک کار در فضای مجازی مطرح است که بی‌توجهی به حل آنها مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی برای فرزندان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 1008114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha