طرح تلاوت نور در ایام فاطمیه اجرا می شود 

فهیمه برخان گفت: یکی از برنامه های ویژه ایام فاطمیه، اجرای طرح تلاوت نور است و به همین منظور در نظر داریم در این ایام یک دور قرآن کریم را ختم کرده و ثواب آن را به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه کنیم.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از برنامه های ویژه ایام فاطمیه، اجرای طرح تلاوت نور است و به همین منظور در نظر داریم در این ایام یک دور قرآن کریم را ختم کرده و ثواب آن را به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه کنیم.




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: علاوه بر این هم زمان با این ایام، به مدت ۶ روز مراسم عزاداری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی ویژه بانوان برگزار می شود.
 



وی بیان کرد: یکی از برنامه های محوری این مراسم، سخنرانی درباره شخصیت، سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) است تا بتوانیم حضرت زهرا (س) را آن گونه که شایسته است به قشر نوجوان و جوان معرفی کنیم البته مداحی و قرائت حدیث کساء نیز از سایر برنامه های مراسم عزاداری است.




برخان ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در ایام فاطمیه، کمک به نیازمندان با تاسی از سیره آن حضرت است و در همین راستا با مشارکت بچه های مسجدی به ۵۰ نفر از کودکان یتیم و بی سرپرست تحت حمایت کانون، کمک های نقدی می شود.




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اظهار کرد: همچنین قرار است روزانه غذای نذری پخت کرده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف درب منازل نیازمندان تحویل دهیم.



وی ادامه داد: هر ساله در ایام فاطمیه به همت ۴۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه که نام آنها فاطمه است، آش نذری پخت شده و سپس در بین اهالی محله توزیع می شود و امسال نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی این آش پخت و توزیع می شود.



برخان اضافه کرد: البته کمک مومنانه به یکی از بیماران قطع نخاعی در دستور کار برنامه های ایام فاطمیه قرار دارد.




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج در خاتمه یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، به همت اعضای کانون، فضای فیزیکی فاطمیه و محله سیاه پوش شد.

کد خبر 1008174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha