مکتب شهید سلیمانی نیاز به مراقبت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی پایه گذار مکتبی در دنیا شد که کسی نمی تواند این مکتب را از بین ببرد، گفت: مکتب شهید سلیمانی نیاز به مراقبت دارد.

محمود احمدی بیغش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی از ابتدا هدفی که برای خودش قرار داد، این بود که بتواند با یک همبستگی بین گروه های مقاومت از کشورهای مختلف و ارتباط تنگاتنگ با عامه مردم آن کشورها یک الفتی به وجود آورد که بتواند از این سرمایه بزرگ در راستای مقاومت در مقابله زیاده خواهی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی و حاکمان وابسته استفاده کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به طور قطع یقین شهید سلیمانی به اهداف ش رسید و در کارش موفق بود و به همین دلیل نیز به دست شقی ترین و بدترین افراد که حاکمان آمریکایی بود به شهادت رسید. علت شهادت شهید سلیمانی را می توانیم موفقیت وی قلمداد کنیم. اگر شهید سلیمانی در اهداف خودش و همبستگی بین کشورهای اسلامی و گروه های مقاومت موفق نبود، قطعا آمریکایی ها که خودشان را امروز کدخدای جهان می دانند برای مقابله با وی دست به ترورش نمی زدند.

 

وی اضافه کرد: همین که آمریکایی ها سال های سال نقشه ترور وی را طراحی می کنند و وی را در یک کشور خارج از محدوده و حریم کشورش به شهادت می رسانند و دست به یک عملیات تروریستی دولتی می زنند نشان می دهد که سردار سلیمانی در کار خودش و رسیدن به اهداف اش موفق بوده است.

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی افراد هستند که فقط حضور فیزیکی شان موفقیت یا عدم موفقیت شان را نشان می دهد. سردار سلیمانی با فعالیت اش یک فرهنگ به وجود آورد که آن فرهنگ با شهادت وی حذف نمی شود. شاید اگر سردار سلیمانی جسم اش بین ما بود، این قدری که امروز فرهنگش در دنیا اثرگذاری داشت، اثر نداشت.

 

احمدی بیغش گفت: دیروز سردار سلیمانی به عنوان یک فرد نظامی و نخبه در دنیا می شناختند اما امروز وی را به عنوان فردی که یک مکتب را به وجود آورد، می شناسند. به وجود آوردن مکتب در دنیا شاید کار افراد محدودی باشد و در یکصد سال اخیر شاید دو یا سه نفر در دنیا مکتبی را به وجود آورند. امروز سردار سلیمانی یکی از آن افراد است، پایه گذار مکتبی شد که کسی نمی تواند آن مکتب را از بین ببرد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید از این مکتب سردار سلیمانی مراقبت کنیم که این مکتب لطمه نبیند. شهید سلیمانی به وظیفه خودش که جهاد در راه خدا بود، عمل کرد و فراتر از جهاد مکتبی را ماندگار کرد که آن مکتب می تواند هزاران شهید سلیمانی دیگر را تربیت کند.

کد خبر 1008192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha