حل مشکلات کشور در گرو بازگشت به سیره علوی و فاطمی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی حل بسیاری از مشکلات کشور را در گرو بازگشت به سیره علوی و فاطمی بیان کرد و گفت: مساله جمعیت و فرزند آوری بحرانی جدی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی حسینی قمی» استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) با بیان اینکه انسان تا تغییر نکند هیچ چیزی تحولی در وجودش رخ نمی دهد، گفت: اگر حضرت زهرا(س) و امیرمومنان علی(ع) را صادقانه الگوی خویش می دانیم باید فاصله خودمان را با این بزرگواران کم کنیم و در عمل و رفتار همانند آنان باشیم.

وی به سبک زندگی حضرت زهرا(س) اشاره و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) خواستگاران متفاوتی داشتند که یکی از آنان عبدالله اوف است روزی او نزد پیامبراکرم(ص) آمد و گفت من حاضرم ده هزار دینار و صدشتر به عنوان مهریه به حضرت زهرا(س) ببخشم تا ایشان را به عقد خود در بیاورم؛ در این هنگام حضرت ناراحت شدند و تعدادی سنگ ریزه به دست گرفتند و آن ها به در تبدیل شدند و فرمودند مال خودت را به رخ ما می کشی؟ انسان در زندگی نباید اهل افراط و تفریط باشد همین رفتارها مانع ازدواج جوانان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه با بیان اینکه مهریه یک بدهی قطعی و شرعی است، اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ اهل بیت(ع) مهریه را از پاک ترین بخش اموالشان پرداخت می کردند، مهریه حضرت زهرا(س) 500 درهم بود و زندگی فوق العاده ساده ای داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت علی(ع) بهترین همسر برای حضرت زهرا(س) بودند، عنوان کرد: اسلام تهیه جهیزیه که همان مقدار لوازم ضروری زندگی است بر عهده مرد قرار داده و اگر امروز خانواده زن لطف می کند و با تهیه جهیزیه باری از دوش مرد بر می دارد دیگر کسی حق ندارد از آن هدیه تهیه شده ایراد بگیرد؛ جهیزیه حضرت زهرا(س) تنها 17 قلم بود که با فروش زره حضرت علی(ع) تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج جوانان را نباید به خاطر تهیه جهیزیه مفصل و برگزاری بهترین عروسی به تاخیر انداخت، تصریح کرد: چطور ما می توانیم عزاداری را در مساجد برگزار کنیم اما نمی توانیم مراسم عروسی را با رعایت موازین در مسجد برگزار کنیم؟ منزل حضرت زهرا(س) اجاره ای بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اصلاح جامعه را در گرو بازگشت به سنت های علوی و فاطمی بیان و عنوان کرد: هماهنگی در خانه یکی از اموری است که در سبک زندگی فاطمی و علوی می توان مشاهده کرد حضرت علی(ع) می فرمایند نشد من و فاطمه یکدیگر را ناراحت کنیم و با هم مخالفت داشته باشیم، همه غم ها و ناراحتی های من با نگاه کردن به فاطمه زدوده می شد.

استاد حوزه علمیه یکی از القاب حضرت زهرا(س) را حانیه یعنی مهربان برشمرد و گفت: هیچ چیزی برای زن بالاتر از رضایت همسر نیست ایشان زنی بسیار مهربان بودند. زوجین باید نسبت به یکدیگر مهربان باشند و در نهایت محبت با هم صحبت کنند چرا که این مهربانی و توجه به زوجین از حالات و سیره اولیای الهی به شمار می رود.

وی در پایان فرزندآوری را از سیره اولیای الهی خواند و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات اساسی کشور مساله جمعیت است، کرونا تا کنون 50 هزار کشته داده و مردم را به وحشت انداخته است درحالی که متاسفانه هر ساله در کشور 700 هزار سقط جنین رخ می دهد اما کسی به آن توجه نمی کند.

 

کد خبر 1008206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha