سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی به اندازه کافی ذخیره سازی شد

مدیر شرکت نفت ناحیه شیروان گفت: امسال سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به اندازه کافی ذخیره سازی شد.

«حامد سلطانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال برای مصرف این نیروگاه، سوخت نفت گاز به اندازه کافی ذخیره سازی شده و هیچ مشکلی برای تامین سوخت آن در صورت قطعی گاز و یا افت فشار آن وجود ندارد.

 

 

مدیر شرکت نفت ناحیه شیروان بیان کرد: میزان مصرف نفت‌ گاز نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش داشته است.

 

 

با توجه به سردی شدید هوای خراسان شمالی در دو هفته اخیر که در بعضی نقاط به ۲۱ درجه زیر صفر هم رسید، شرکت گاز استان برای پاسخگویی به نیاز مصرفی خانگی، اقدام به قطع گاز نیروگاه شیروان و محدودسازی مصرف دیگر واحدهای صنعتی استان کرد.   

 

 

پیش از این مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان بزرگترین مصرف کننده صنعتی گاز در استان یاد کرده و مصرف این نیروگاه را در تابستان برابر با مصرف کل استان در فصل زمستان دانسته بود.

 

 

حسن رضا میربلوکی گفته بود: در تابستان مصرف روزانه این نیروگاه پنج میلیون مترمکعب است که در برخی از روزها تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب هم می رسد.

 

 

وی عنوان کرده بود: مصرف گاز نیروگاه شیروان در تابستان با توجه به مصارف پایین خانگی مشکل ساز نیست و تامین می شود ولی در زمستان اولویت در مصرف گاز، برای بخش خانگی است.

 

 

اکنون ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، کل نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و ۷۰ درصد مازاد تولید آن نیز به خارج استان ارسال می شود.

 

ظرفیت کنونی تولید این نیروگاه هزار و ۱۱۴ مگاوات است که با بهره برداری از واحدهای بخار در دست اجرا، این رقم به هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

 

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار هر کدام ۱۶۰ مگاوات است که در مجموع توان تولید آن یکهزار و ۴۳۴ مگاوات است.

 

 

این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است که ۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند. نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع است.

 

 

 

کد خبر 1008216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha