ایجاد ۶ هزار هکتار حوضچه پرورش میگو در گلستان

محمد گفت: تفاهم نامه ای به منظور ۶ هزار هکتار ایجاد حوضچه های پرورش میگو در استان انجام شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید محمد» صبح امروز (یکشنبه 7 دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان در سطح 50 هزار هکتار و طرح توسعه سامانه های نوین ابیاری در سطح 15 هزار هکتار اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت اصلی استان در حول مسائل کشاورزی قرار دارد حل مشکلات کشاورزی می تواند گره گشای مشکلات مردم باشد.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بابیان اینکه مسئولان استان برای حل دغدغه های مردم در بخش کشاورزی پیگیر هستند، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در استان تلاش کردیم در قالب پروژه های مختلف به ثمر برسد بحث بهبود فعالیت های کشاورزی است.

 

محمد تاکید کرد: بیش از 90 درصد از مصارف آب در کشور به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است و این در حالی است که در کشور با تنش و بحران های آبی نیز رو به رو هستیم.

 

وی بابیان اینکه بحران های آبی نه تنها در کشورهای کویری بلکه در استان هایی مثل گلستان نیز مردم را با مشکل رو به رو کرده است، یادآور شد: کشاورزی امروز کشور ما در بخش های مختلف در زنجیره ارزش دچار خلل است و امنیت غذایی کشور با مشکل رو به رو شده است.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بابیان اینکه کشور از کود و بذر و سم به خارج از کشور وابسته است و حل این مشکلات نیاز به یک جهاد دارد، تاکید کرد: برخی از موضوعات در بخش کشاورزی مثل تولید لاین، تولید بذر و اصلاح ژنتیک نیاز به تولید علم دارد.

 

محمد بیان کرد: تفاهم نامه ای به منظور 6 هزار هکتار ایجاد حوضچه های پرورش میگو در استان انجام شده است و امیدواریم با پیگیری های مسئولان این پروژه عملیاتی شود.

 

وی افزود: در حوزه زهکشی نیز 30 هزار هکتار اراضی با سرعت قابل قبولی اجرایی شده است و در کنار آن امروز با لطف خدای متعال عملیات اجرایی 50 هزار هکتار دیگر آغاز می شود و امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به بهره برداری برسد.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بیان کرد: اجرای زهکشی به بهبود کیفیت تالاب گمیشان کمک خواهد کرد و سطح رفاه کشاورزان را افزایش می دهد.

کد خبر 1008217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha