۱۸ درصد بیمه شدگان صندوق روستایی خراسان شمالی را بانوان شامل می شوند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۱۸ درصد بیمه شدگان این استان زن هستند که خراسان شمالی در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است.

"محمدرضا غلام‌زاده" به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر 58 هزار و 974 نفر از هم استانی ها در صندوق روستا و عشایر استان عضو بوده که از مجموع این تعداد 18 درصد زن هستند.

 

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی بیان کرد: طبق دستور استاندار و تاکید ایشان برای افزایش اعضای این صندوق از سال گذشته تاکنون حدود 11 هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که تلاش خواهیم کرد امسال نیز افراد بیشتری را بیمه کنیم تا از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

 


وی افزود: خراسان شمالی در ضریب پوشش بیمه اجتماعی در بین استان های کشور جزء 10 استان برتر است و همچنین از نظر بیمه شده های فعال نیز در ردیف چهار استان برتر کشور قرار دارد.

 


مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: این استان پایین ترین درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده و سرانه درآمدی استان بسیار پایین است اما ما تلاش می کنیم تا قشر روستایی و عشایری را جذب صندوق کنیم تا از مزایای آن در آینده بهره مند شوند به طوری که هر روستایی باید همچون کارمندان در آینده از حقوق بازنشستگی برخوردار باشد و همچنین از سایر مزایای صندوق از جمله کار افتادگی بهره مند شوند.

 


غلام‌زاده افزود: امسال 15 نفر از هم استانی ها به عنوان نخستین گروه بازنشسته شده اند و دغدغه روستاییان از آینده صندوق برطرف خواهد شد و پیش بیینی می کنیم که افراد بیشتری زیر پوشش قرار گیرند چرا که از نزدیک با مزایای دوران بازنشستگی آشنا شده اند.

 


وی در بخش دیگر توضیحاتش به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: به طور میانگین 50 درصد حقوق مستمربگیران افزایش یافته که بازخورد آن بسیار خوب بود.

 


وی به کمپین روستای بدون بیماری کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: در این طرح افرادی که به بیماری مبتلا شده اند زیر پوشش برنامه های حمایتی قرار خواهند گرفت.

 

 

 

کد خبر 1008229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha