گلایه عضو هیأت رئیسه مجلس به بی‌توجهی برخی مدیران استان در زمینه توسعه پایدار و مسائل جوانان

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وقتی جوانان بدون هیچ چشم‌داشتی مشکلات استان را شناسایی و برای آنها راهکارهای علمی و عملیاتی طراحی و آماده می‌کنند، باید از نظرات آنها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه چهارمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری که با حضور جمعی از جوانان، مدیران و مسئولان استانی و کشوری و برگزیدگان همراه با افتتاح سامانه سمجا و رونمایی از پیش نویس طرح اقدام راهبردی در راستای جوانگرایی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، حضور یافت.

موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مرحله از اختتامیه، اظهار کرد: در این مرحله به دلیل بیماری منحوس کرونا مراسم اختتامیه بصورت محدودتری به نسبت سال های گذشته برگزار شد که جای تقدیر از زحمات یک ساله جوانان عزیز در مرحله چهارم دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که از نزدیک با فعالیت های دبیرخانه آشنا هستم شاهد زحمات این عزیزان در برگزاری برنامه ها و جلسات و نشست های تخصصی مختلف بوده ام که حقیقتأ لازم بود مسئولین استان ما با آغوش بازتری از فکر و برنامه های این جوانان استقبال می کردند و متاسفانه ما شاهد بعضی از بی مهری ها و بی توجهی ها باشیم.

وی افزود: هر جایی که در کشور ما به جوانان بها داده شد و جوانان به بازی گرفته شدند پیشرفت ها برای کشور بیشتر و بهتر بوده است ضمن اینکه در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم که مقام معظم رهبری در بخشی از سخنانشان فرمودند این مجلس تشکیل شده از جوانان انقلابی و همچنین افراد با تجربه ای که در دستگاه های اجرایی قبلا مسئولیت داشته اند و نمایندگان با تجربه که، این سه گروه در کنار یکدیگر می توانند مجلس انقلابی و خدمتگزار به ملت را تکشیل دهند که اشاره مستقیم معظم له به حضور جوانان انقلابی نشان دهنده دغدغه ایشان در زمینه توجه به جوانان است.

موسوی لارگانی ادامه داد: حال با این سبک عمیق نگاه مقام معظم رهبری نسبت به جوانان، انتظار ما از مسئولان استان توجه جدی تر و استفاده از فکر و خلاقیت جوانان عزیز در این زمینه و حتی در زمینه های دیگر است.

رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده از نزدیک پیگیر برنامه ها و فعالیت های ۳ مرحله قبلی نیز بوده ام و زمانی که وزیر و معاونان وزیر از تهران برای حضور در برنامه های دبیرخانه شرکت می کنند اما برخی از مدیران استانی همواره غایب هستند که جای تعجب فراوان دارد که البته اگر مدیران استان در طول ۴ سال گذشته که این عزیزان برنامه های مختلف و متعددی را برگزار کردند، پیش قدم می شدند و از فکر و خلاقیت و مقالات علمی که از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شده است، استفاده می کردند قطعأ جایگاه ما در زمینه مسائل مدیریت شهری خیلی بهتر شده بود.

وی ضمن گلایه جدی به عملکرد برخی از مدیران استان، ابراز کرد: وقتی جوانان ما بدون هیچ چشم داشتی مشکلات استان را به خوبی شناسایی می کنند و برای آنها راهکارهای علمی و عملیاتی طراحی و آماده می کنند متأسفانه حتی برای مشورت در تصمیم گیری ها نیز از این نقطه نظرات راهبردی استفاده نمی شود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بارها به نقش مهم و تأثیرگذار جوانان اشاره داشته اند ولی همچنان شاهد حضور بازنشستگان در پست های مختلف در کشور هستیم که باید این روش اصلاح شود.

سلطانی فر: توسعه پایدار شهری به معنای استفاده از تمام زیرساخت‌ها است

مسعود سلطانی فر نیز در پیامی که به صورت ویدئویی پخش شد ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم قول مساعد داد تا عادی شدن شرایط در سفری که به اصفهان خواهد داشت با جوانان و سمن های استان ملاقات و به گفت وگو خواهد پرداخت.

وزیر ورزش و جوانان افزود: توسعه پایدار شهری به معنی استفاده از تمام زیر ساخت ها، ظرفیت ها و منابع عمومی متعلق به یک شهر است که جز سرمایه ها و درآمدهای غیر دولتی و پایدار شهر است و ما موظف هستیم این درآمدها را از کانال های مختلف کسب و از سرجمع آنها بتوانیم شهر را اداره کنیم و خدمات مختلف را به مردم ارائه دهیم و این امر به اندیشه و فکر تمام مردم به ویژه جوانان نیاز دارد.

 
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش

وی خاطرنشان کرد: در دیدگاه مدیریت یکپارچه و توسعه پایدار شهر تمام موضوعاتی که به شهر و شهروندان مربوط می شود از قبیل ثبت ازدواج و طلاق، امور اقامتی، گذرنامه، مباحث توزیع انرژی و خدمات مختلف و … باید به شهرداری ها منتقل شده و در فرایند شهری مورد تاکید و بررسی قرار گیرد.

سلطانی فر ادامه داد: دست یافتن به این مهم نیاز به تغییر نگرش در این زمینه دارد که یقینا این کار و تحول مهم را جوانان با تلاش و پیگیری خود رقم خواهند زد، فعالیتهایی مانند کارهای تبلیغاتی محیطی که سازمان زیباسازی شهرداری ها آن ها را انجام می دهد.

این عضو کابینه یازدهم همچنین تصریح کرد: یکی از محورهای جدیدی که با اندیشه و توانمندی جوانان می تواند سهم بسزایی در توسعه پایدار شهری داشته باشد درآمدهای دیجیتالی و الکترونیکی است. این مساله در ایران مورد توجه قرار گرفته و مردم نیز تمایل بیشتری به استفاده از این صنعت و انجام امور روزمره زندگی به صورت دیجیتالی دارند و اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم درآمدهای خوبی کسب خواهد شد.

در پایان این برنامه از سید محمد قلمکاریان به عنوان مدیر پژوهش محور در حوزه توسعه پایدار، حدیثه بهرامی به عنوان جوان موفق در حوزه نوآوری و اختراع، شیوا حسینی فولادی به عنوان پژوهشگر برتر در توسعه پایدار و همچنین از یک استارتاپ برتر در زمینه توسعه پایدار توسط عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، امام جمعه غرب اصفهان و… تجلیل به عمل آمد./

کد خبر 1008281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha