از حریق بانک صادرات تقاطع "امام خمینی-طالقانی" زاهدان تا کشف ۱۵ تن عدس خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستانه مورخه ۷ دیماه/از حریق بانک صادرات تقاطع "امام خمینی-طالقانی" زاهدان تا کشف ۱۵ تن عدس خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون

حریق بانک صادرات تقاطع "امام خمینی-طالقانی" زاهدان / اطفاء حریق توسط ماموران آتش نشانی/علت در دست بررسی است

 

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از حریق ساختمان بانک صادرات شعبه "تقاطع امام خمینی-طالقانی" این شهر خبر داد و گفت: حریق توسط عوامل آتش نشانی مهار، که علت در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان اظهار داشت: حوالی ساعت 2 بامداد امروز در پی اعلام 2 نفر از ماموران و پاکبانان شهرداری به مرکزفوریت های پلیسی 110 مبنی بریک مورد آتش سوزی ساختمان بانک صادرات شعبه تقاطع "امام خمینی-طالقانی" شهر زاهدان بلافاصله عوامل انتظامی درمحل حاضر ومشاهده کردند، که بانک دچارآتش سوزی شده ویک باب مغازه چرخ خیاطی نیزکه جنب بانک بوده دچارحریق شده است.
وی با بیان اینکه حریق توسط چندین دستگاه امداد و نجات توسط عوامل آتش نشانی کنترل و مهار شد، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است .
"سرهنگ سعادتی" بیان داشت: با توجه به اینکه حادثه امنیتی نبوده است، علت دقیق آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده از سوی کارشناسان در حال بررسی که در خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.

 

کشف 29 هزار لیترسوخت قاچاق در" سیب وسوران

 

فرمانده انتظامي شهرستان سیب وسوران از کشف 29 هزار ليتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشنده خبر داد.
سرهنگ "غلامرضا توکلی"  اظهار داشت: در پي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان سوخت، ماموران انتظامي شهرستان سیب سوران حين کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي "سوران -سیب" به يک دستگاه تريلي کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی با بيان اينکه ماموران در بازرسي از اين خودرو 29 هزار ليتر گازوئيل قاچاق را کشف کردند، تصريح كرد: در اين رابطه يک نفر متخلف شناسایی و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سیب وسوران در خاتمه با تأکيد بر استمرار طرح هاي عملياتي مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ريزي شده در تمام نقاط شهرستان، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا همواره يکي از اولويت هاي اصلي پليس بوده و با برنامه ريزي مستمر محورهاي مواصلاتي شهرستان را به منظورپيشگيري از قاچاق کالا مورد پايش وکنترل قرارمي دهد.

 

کشف 10 فقره سرقت کابل و تجهیزات برقی در خاش

 

فرمانده انتظامي شهرستان خاش از دستگيري سارق حرفه ای کابل و تجهیزات برقی و کشف 10 فقره سرقت در"خاش" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی" درتشريح اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات برقی در " شهرستان خاش" بررسی موضوع جهت شناسايي سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی بیان داشت: ماموران آگاهی این شهرستان با بررسی صحنه های سرقت و انجام تحقیقات پلیسی سارق حرفه ای کابل و تجهیزات برقی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر زیادی کابل به همراه دیگر تجهیزات برقی و همچنین یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شد .
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره سرقت کابل و تجهیزات برقی اعتراف کرد، اظهار داشت: سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

محموله 15 تنی عدس قاچاق به مقصد نرسید

 

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف 15 تن عدس خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.
سرهنگ "حسن کیخا" در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "ایرانشهر – بم" به یک  دستگاه کامیون باری مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ، مقدار 15تن عدس خارجی قاچاق  و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ايرانشهر تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ 6 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ  کیخا با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی وی به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق تأکید و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

كشف یک تن و 852 کیلو مواد افیونی توسط تکاوران سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و 852 کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقیان مواد افیونی خبر داد.

سردار "احمد طاهری" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "سراوان" و "خاش" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر را که قصد انتقال 2 محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: در این رابطه عصر روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان "سراوان" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصي، یک تیم از این باند قاچاق را که با 2 دستگاه پژو پارس، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه "کوه سفید" این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات 2 نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیف شده از آنها 647 کیلو گرم تریاک بهمراه یک قبضه سلاح کلاش و 35 فشنگ جنگی کشف شد.
سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "خاش" نیز یک تیم دیگر از این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله 3 دستگاه خودروی پژو 405 در حوالی روستای "نصرت آباد" این شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، 3 نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی یک تن و 205 کیلو 803 گرم تریاک را به همراه 2 قبضه سلاح کلاش و 60 فشنگ جنگی کشف کردند.
سردار طاهری با اشاره به اینکه در مجموع یک تن و 852کیلو و 803گرم تریاک کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد.

 

دستگیری 5 شکارچی غیر مجاز در زابل

 

فرمانده انتظامي شهرستان"زابل" از دستگیری 5 شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"احمد ثمره حسینی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در مناطق حفاظت شده حیات وحش هامون، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با همکاری  و حضور ماموران حفاظت محیط زیست  برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام  شدند.
وي افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی با حضور در محل 5 شکارچی غیرمجاز را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 2طوقه پرنده کمیاب و تحت حمایت محیط زیست از نوع "دراج"  را به همراه 5 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به اینکه محافظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش یک وظیفه همگانی است از عزم جدی پلیس در برخورد با شکارچیان غیر مجاز و عاملان تخریب محیط زیست و منابع طبیعی خبر دا

 

کد خبر 1008315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha