دیدگاه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با یکشنبه‌های علوی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه یکی از اعتقادات و باورهای ما در دین مقدس اسلام این است که ما هر روز هفته را به یکی از نگهبانان آن روز بسپاریم، گفت: از همین رو یکشنبه‌ها متعلق به امیرالمؤمنان علی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد عبادی‌زاده »، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در رابطه با یکشنبه‌های علوی بیاناتی را آورده است که در ادامه نمی‌خوانید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از اعتقادات و باورهای ما در دین مقدس اسلام این است که ما هر روز هفته را به یکی از این نگهبانان آن روز واگذار کنیم و بسپاریم.

برای اینکه پیوند امت اسلامی ناگسسته باشد و این پیوند مستحکم‌تر شود هر روزی به نام امامی و معصومی نامگذاری شده و بعضی از روزها هم به نام چند امام معصوماست.

روز شنبه روزی است که همه ما باید به نگهبان روز شنبه حضرت رسول اکرم(ص)  پیوند بخوریم و ارتباط برقرار کنیم و آن روزمان را، روز توسل و توجه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) قرار داده‌اند.

روز یکشنبه، روز امیرالمؤمنان علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیهم است و یکشنبه‌ها متعلق به این دو عزیز و بزرگوار است و ما یکشنبه‌های علوی را بر همین اساس در جامعه‌مان برای اینکه ارتباط مردم و پیوند مردم با مقام شامخ نورانی ولایت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام مستحکم‌تر شود، ما این روز را باید فرهنگ‌سازی کنیم و ارتباط مردم را با این روز بیشتر کنیم.

چرا که اگر جامعه در این روز به نگهبان این روز یعنی امیرالمؤمنین متوسل شوند و تلاش بکنند با خواندن ادعیه نورانی که وارد شده به‌ویژه زیارت امین‌الله و همین طور زیارت مخصوص امیرالمؤمنین علیه السلام در روز یکشنبه و همین طور با اذکار نورانی و هدیه ثواب آن اذکار نورانی به روح مقدس امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، قدمی برای ارتباط هرچه بیشتر خودمان با امیرالمؤمنان و نزدیک شدنمان به مقام شامخ نورانی آن حضرت برداریم.

روز دوشنبه متعلق است به امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام است و نگهبانان آن روز این دو بزرگواراند و جامعه اسلامی باید خودش را وصل به نگهبانان این روز بکند.

روز سه‌شنبه متعلق است به وجود مقدس و نازنین علی بن حسین علیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام است.

روز چهارشنبه متعلق به چهار امام پس از آن، و روز پنجشنبه متعلق به امام عسکری علیه السلام و روز جمعه متعلق است به حجت ابن الحسن العسکری، امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء است.

انشالله جامعه ما هر روز خودشان را حواله دهند به آن امام، هر روز خودشان را با توسل به آن امام عزیزی که نگهبان آن روز است و حافظ ماست تلاش بکنیم که ان‌شاءالله محبت‌مان، عشق‌مان و ولایت‌مان به آن حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین بیشتر بشود.

امیدواریم ان‌شاءالله این مسئله که یکشنبه‌ها به‌عنوان یکشنبه‌های علوی معرفی شده است، زمینه‌ای شود برای ارتباط هرچه بیشتر امت با امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام.

من برای همه عزیزانی که در راستای فرهنگ‌سازی این حرکت تلاش می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند، از صمیم قلب تشکر  و قدردانی دارم و امیدوارم که ان‌شاءالله روز به روز، مؤمنان و محبان امیرالمؤمنین علی علیه السلام، یکشنبه‌های علوی را گسترده‌تر بکنند و فضایی را به وجود آورند که جامعه در آن روز همه به یاد امیرالمؤمنین باشند و متوسل به نگهبان آن روز یعنی علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام.

فضای را به وجود آورند که جامعه در آن روز همه به یاد امیرالمومنین باشند و متوسل به نگهبان آنروز علی بن ابی طالب علیه السلام.

 

 

 

کد خبر 1008322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha