راه اندازی ۳۲ قرارگاه محله محور به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرستان یزد

رستگاری با اشاره به استفاده از ظرفیت های مردمی در محلات به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: ۳۲ قرارگاه محله محور به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرستان یزد راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید محمد رستگاری» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت برگزاری یادواره شهدای شهرستان یزد گفت: یادواره شهدای شهرستان یزد در راستای برپایی کنگره 4 هزار شهید استان یزد برگزار می شود.

فرماندار یزد بیان کرد: امسال خوشحالیم با برنامه ریزی مدت دار به نحوی وفاق بین مجموعه استان با رویکرد خدمت محور شکل گرفته است که در سطح کشور مطرح شده است.

وی افزود:  این کنگره مردم محور است زیرا خدمات این کنگره کاملا مردمی است و مردم در آن سهیم هستند.

رستگاری ادامه داد: شهرستان یزد 1637 شهید دارد که این کنگره به منظور بزرگداشت یاد این شهیدان انجام می شود.

فرماندار یزد گفت: بخش اعظم برنامه ها دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران است که در قالب محله محور انجام می شود و تا زمان برگزاری کنگره شهدا اجرایی می شود.

وی با اشاره به اقدامات در راستای کنترل ویروس کرونا گفت: ما برای مهار و کنترل ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که تنها محله محوری و قرارگاه های محلی می تواند به ما کمک کند.

رستگاری ادامه داد: ما از وضعیت فوق بحرانی گذر کرده ایم اما مجددا ترس از شیوع مجدد آن هستیم و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی این اتفاق صورت نگیرد.

وی افزود:  تاکنو در سطح شهر یزد 32 قرارگاه با بلوک بندی ها راه اندازی کردیم که 20 قرارگاه کار خود را در سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی کار خود را شروع کرده اند.

فرماندار یزد گفت: هدف اصلی ما شناسایی خانواده های دارای بیماری و خدمات رسانی به آنها در طول 14 روز است و بخش مهم کار ما نیز مراقبت است.

وی افزود: اگر می خواهیم بتوانیم این ویروس را مهار کنیم باید به این طرح توجه کنیم.

رستگاری گفت: بر اساس گزارش طرح های محله محور و تیم های حمایتی تا الان تعداد تیم های مرکز بهداشت با همکاری بسیج 269 مورد و 13 هزار بازدید و 4 هزار و 438 مورد تخلف گزارش شده و 4239 مورد تذکر و 1186 مورد نیز پلمپ انجام شده است.

وی بیان کرد: پیش شماره 35373 مربوط به قرارگاه های محله محور است که با منازل تماس گرفته می شود و آموزش داده و کنترل می شوند.

فرماندار یزد گفت: تا الان از 32 قرارگاه تعداد 20 مورد راه اندازی شده که 62 و نیم درصد از بسیجیان آموزش های لازم را دیده اند و از پایگاه های بسیج نیز تعداد 80 مورد آمزوش لازم را دیده اند.

 

کد خبر 1008338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha