کارکرد رسانه‌ دینی را باید در نظام اجتماعی رشد دهیم

حجت الاسلام نهاوندی با بیان اینکه حمایت نظری از رسانه، مهم‌ترین رسالت طلاب در شکل‌ دهی رسانه دینی است لذا باید برای ایجاد تفریح سالم در رسانه‌ی دینی، توجه ویژه داشت، گفت:باید کارکرد رسانه‌ دینی را در نظام اجتماعی خود بیان کرده و رشد دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «علی نهاوندی» امروز(۷ دی) در نشست تخصصي «بررسی کارکردهای رسانه دینی» با اشاره به ماهیت رسانه، کارکردهای آن را مهم ارزیابی کرد و گفت: جهت‌دار بودن، مدیریت و ایجاد انقلاب در مخاطب، ایجاد روابط اجتماعی و نمادسازی، از کارکردهای مهم رسانه است، لذا باید در راستای ارزش‌ها و معیارهای رسانه‌ی اسلامی، کار کرد و آن را ترویج داد.

 

مدیر گروه فلسفه هنر مجمع عالی حکمت اسلامی به بررسی دیدگاه‌ های مختلف در مورد رسانه پرداخت و در تعریف رسانه دینی ابراز کرد: رسانه‌ا‌ی که کارکردهای دینی دارد و ریشه تقدس به خود می‌گیرد، رویکرد جمالی و حلالی در آن باشد و همه‌چیز را در جهت و محوریت توحید قرار دهد، به‌ عنوان رسانه‌ی دینی تعریف می‌شود.

 

وی، دو کارکرد اساسی رسانه دینی را، امت سازی و نظام سازی دانست که برای رسیدن به آن‌ها باید از دو روش گفتمان سازی و شبکه‌سازی استفاده کرد، افزود: کارکرد امت سازی در رسانه‌ها باید معطوف به بلوغ عبودیت و تولید تولی و تبری باشد، رسانه دینی باید به‌سوی خداوند و امام(ع) دعوت کرده و مردم را به این جهت سوق دهد.

 

حجت الاسلام نهاوندی با تکیه ‌بر نقش رسانه‌ای قرآن، آن را الگویی برای دستیابی به کارکردهای رسانه دینی برشمرد و ادامه داد: چنان‌که قرآن به تعقل و جنبه‌های انتقادی دعوت می‌کند، رسانه دینی نیز باید معطوف به این امر باشد.

 

مدیر گروه فلسفه هنر مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن اشاره به اهمیت کاربرد تکنیک‌ برای رسانه دینی، به خصوصیات رسانه و دین اشاره کرد و گفت: رسانه، نمایانگر هست‌ها و دین، نمایانگر بایدها است، رسانه، فرم ساز و دین، انسان‌ساز و رسانه، قدرت منفصل و دین، نیروی متصل است، در نتیجه باید از دین برای تنظیم پایه‌های رسانه کمک گرفت و آن را با ارزش ‌های اسلامی تنظیم کرد.

 

وی  گفت: حمایت نظری از رسانه، مهم‌ترین رسالت طلاب در شکل‌ دهی رسانه دینی است لذا باید برای ایجاد تفریح سالم در رسانه‌ی دینی، توجه ویژه داشت.

کد خبر 1008342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha