پیشگامی در مبارزه با فتنه/ وقتی صومعه‌سرایی ها در ۷ دی حماسه آفرین شدند

همزمان با فتنه ۸۸ مردم صومعه‌سرا دو روز زودتر از مردم سراسر کشور یعنی در هفتم دی‌ماه اقدام به راهپیمایی در سطح شهر کردند و بصیرت خود را به همگان نشان دادند.

خبرگزاری شبستان، مائده فلاحتکار ضیابری، صومعه‌سرا: فتنه 88 پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و فتنه‌گران در روز قدس و 13 آبان همان سال شعار  «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را برگرداندند و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

 

جریان فتنه با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر، قلب ملت ایران را به درد آوردند و بار دیگر با آغاز ماه محرم، در حالی که مردم اهانت به امامشان را فراموش نکرده بودند، ماهواره‌ها و شبکه‌های حامی فتنه، تاسوعا و عاشورا را مورد هدف جریان سبز قرار دادند.

 

با توجه به اینکه حامیان فتنه با اهانت به اصل ولایت فقیه سبب به خروش آمدن مردم انقلابی سراسر کشور شده بودند، اما حرمت‌شکنی عاشورا آتشی بر انبار باروتی که طی هشت ماه در وجود مردم علاقه‌مند به نظام و انقلاب متراکم شده بود، شد.

 

مردم وقتی بی‌حرمتی به عاشورا را دیدند دیگر ساکت ننشستند و نتوانستند به سادگی از این موضوع بگذرند، که نتیجه آن حماسه خیره کننده 9 دی‌ماه بود، حماسه‌ای که تنها سه روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله(ع) سراسر ایران را فراگرفت و یک‌بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی، مشکلات و کاستی‌ها، در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه با هیچ‌کس تعارف ندارند.

 

 

اما در این بین مردم ولایتمدار صومعه‌سرا غروب هفتم دی ماه 88 دو روز زودتر از مردم سراسر کشور و یک روز جلوتر از مردم رشت به تبعیت از امام‌جمعه وقت این شهرستان حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی و در اعتراض به اهانت‌های صورت گرفته به مقدسات و ارزش‌های اسلامی توسط آشوبگران، حماسه‌ای در این شهرستان رقم زدند و شعله حماسه ملی ۹ دی را روشن کردند.

 

حماسه 7 دی در حالی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شد که مردم صومعه‌سرا به عنوان نخستین مردمان با بصیرت ایران اسلامی، بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ایران نشان دادند و در خلق حماسه‌ای بزرگ پیش‌قدم شدند.

 

حماسه هفتم دی ماه 1388 مردم صومعه‌سرا برای همیشه در اذهان عمومی و تاریخ کشور ماندگار شد، زیرا مردم این شهرستان به مدت سه روز متوالی برای دفاع از وطن، نظام، ولایت فقیه پا به عرصه گذاشتند و با شعارهای کوبنده چشم دشمنان داخلی و خارجی را کور کردند.

 

 

حجت‌الاسلام«اسماعیل صدیقی» امام جمعه سابق صومعه‌سرا با اشاره به اینکه مردم صومعه‌سرا در هفتم دی ماه 88 حماسه آفریدند اظهار کرد: مردم ولایتمدار شهرستان هفتم دی ماه 88 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء وارد خیابان شدند و با سر دادن شعار علیه فتنه‌گران و دشمنان اسلام بصیرت و آگاهی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

 

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» هم با بیان اینکه اصحاب رسانه باید با بازگو کردن حماسه هفتم دی ماه 88 مردم صومعه‌سرا آن را پررنگ کنند افزود: بدون شک حماسه ۹ دی، تجلی وحدت، بصیرت و ولایتمداری مردمی‌ بود که در طول ۴۰ سال از استقرار انقلاب اسلامی بارها و در صحنه‌های مختلف، ایستادگی خود را بر پیمانی که با امام راحل و شهدا بسته‌اند به اثبات رسانده‌اند و مردم صومعه‌سرا در این‌ بین نقش ویژه‌ای داشتند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی مردم ایران باعث شد تا دشمن متوجه شکست بزرگش شود گفت: حماسه نهم دی سال ۸۸، بافته‌های استکبار جهانی را پنبه کرد.

 

بدون شک حماسه ۹ دی انقلاب عظیم دیگری برای تحکیم پایه‌های اسلام و حمایت از ولایت‌فقیه بود که هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

 

 

 

 

کد خبر 1008354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha