۸۰۶ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

یوسفی منش گفت: طی ۹ ماهه سال ۹۹ ارزش تجارت خارج گمرکات مازندران از ۸۰۶ میلیون ۹۹ هزار دلار گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« علی یوسفی منش» امروز(۷دی) با اشاره به فعالیت گمرکات استان مازندران طی نه ماهه99 به خبرنگاران گفت: طی مدت ذکر شده 2 میلیون و528 هزار 678 تن انواع کالا از طریق گمرکات مازندران با سایر کشور مبادله شده است.

 

ناظر گمرکات مازندران حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی ، کیوی و... از گمرکات مازندران را بالغ بر 516 هزار و 83 تن اعلام کرد و افزود: ارزش کالاهای صادرشده بیش از 136 میلیون و 53 هزار دلار بوده و که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 33 کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هندو... صادر گردیده است .

 

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین طی 9سال 99 بیش از 2 میلیون و 12 هزار تن انواع کالا به ارزش 67 میلیون و 46 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران واردکشور شده است.

 

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 27 کشور اعلام کرد و افزود: عمده ترین این کشور ها روسیه ، امارات متحده عربی ، ترکیه، آلمان، ترکمنستان ، قزاقستان ، کانادا بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل23 قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی ،گندم ، چوب و تخته و...می باشند.

 

یوسفی منش گفت: طی 9 ماهه 1399 ، ترانزیت کالا از گمرکات مازندران 27 هزار و 581 تن به ارزش 33 میلیون و 304 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 98 از نظر وزنی 80 درصد و ارزشی بیش از 84 درصد رشد را نشان می دهد .

 

 مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی 9ماهه سال 99 اظهار کرد: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از 2093 میلیارد و 911 میلیون ریال گذشت .

کد خبر 1008375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha