برنامه‌ های غیرحضوری حرم مطهر رضوی توسعه یافته است

هاشمی نژاد گفت:در این شرایط، تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و همگام با افزایش برنامه‌ها برای زائران ایرانی، حجم تولید برنامه‌ها برای زائران غیرایرانی نیز افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد،» امروز(۷ دی) در جمع خبرنگاران گفت: قبل از شیوع کرونا، زائران و گردشگرانی از ۱۲۰ کشور جهان به مشهد مقدس می‌آمدند و از برنامه‌های ویژه به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو بهره‌مند می‌شدند، اما کووید۱۹ امکان حضور این زائران را دشوار کرد و نتوانستیم در این آستان میزبان آن‌ها باشیم.

 

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی افزود:در این شرایط، تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و همگام با افزایش برنامه‌ها برای زائران ایرانی، حجم تولید برنامه‌ها برای زائران غیرایرانی نیز افزایش یافت.

 

وی ادامه داد:برنامه‌های ما در این ایام با استقبال چشمگیری مواجه شد و تجربه بسیار خوبی را رقم زد، نکته مهم این است که اجرای برنامه‌ها در رواق‌های حرم مطهر، با توجه به محدودیت فضا، حداکثر ۷۰۰ مخاطب داشت اما اکنون به دلیل پخش برنامه‌ها در فضای مجازی، همین برنامه‌ها گاهی بیش از ۱۰ هزار مخاطب دارد، یعنی حدود ۱۵ برابر.

 

هاشمی نژاد اظهارداشت: این تجربه به ما نشان داد بسیاری از عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) به دلایل مختلف در سال‌های گذشته امکان سفر به ایران و مشهد را نداشته‌اند و حالا که برنامه‌ های غیرحضوری حرم مطهر توسعه یافته است، آنها نیز مخاطب ثابت این برنامه‌ها شده‌اند.

 

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت:برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) حالا مخاطبان جدیدی در کشورهای مختلف جهان پیدا کرده است که برای حفظ آن‌ها تلاش خواهیم کرد، به همین دلیل، پخش برنامه‌های غیرحضوری برای این علاقه‌مندان، بعد از دوره کرونا هم ادامه خواهد یافت.

 

وی به بخش دیگری از برنامه‌ها برای زائران غیرایرانی اشاره کرد و ادامه داد: طی سالیان گذشته حدود ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی، پس از حضور در حرم مطهر رضوی، ایمیل‌ها و آدرس‌های خود را به ما ارائه می‌کردند تا ارتباطشان با حرم حفظ شود و از برنامه‌های آستان قدس رضوی استفاده کنند به همین دلیل، ما برای حفظ ارتباط این مخاطبان با حرم مطهر، هر هفته یک بسته محتوای دیجیتالی تهیه، و برای آن‌ها ارسال می‌کنیم.

 

هاشمی نژاد افزود:علاوه بر آن، با هزار و ۶۰۰ مرکز فرهنگی در ۱۲۰ کشور جهان در ارتباط هستیم و از ظرفیت مخاطبان آن‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی استفاده می‌کنیم همچنین علاوه بر توسعه فرهنگ رضوی، تبیین و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی نیز در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

 

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تصریح می‌کند: از اقدامات این حوزه می‌توان به برگزاری وبینارهای تخصصی با حضور شخصیت‌های مهم و اثرگذار جهان اسلام اشاره کرد. مهم‌ترین برنامه اخیر نیز نشست‌هایی در محکومیت توهین برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه به پیامبر گرامی اسلام بوده که این برنامه‌ها با استقبال افکار عمومی کشورهای دیگر روبه‌رو شده است.

کد خبر 1008400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha