خیّرین یک دستگاه بلاست فریز به خراسان جنوبی اهدا کردند

میری مقدم گفت: دومین دستگاه بلاست فریز خراسان جنوبی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان توسط خیّرین خریداری و وارد گردونه استفاده در استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم میری مقدم» امروز (۷ دی) در آیین اهدای یک دستگاه بلاست فریز به انتقال خون که با حضور خیّرین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نیاز فریز کردن پلاسما که یکی از فرآورده های خونی است، امروز با اهدای این دستگاه به انتقال خون امکان فریز کردن پلاسمای خون و همچنین فرآورده های پلاسمایی در استان سرعت بیشتری گرفت.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: در دستگاه های قبلی امکان فریز کردن 12 واحد پلاسما را داشته ایم، اما این دستگاه می تواند همزمان 48 واحد پلاسما را فریز کند.

 

میری مقدم تصریح کرد: انتقال خون خراسان جنوبی همزمان در ماه جاری، با توجه به استقبال خوب هم استانی ها در اهدای پلاسما و نیاز شدید مراکز درمانی به پلاسمای بهبود یافتگان؛ دومین دستگاه پلاسما فرزیس را وارد استان کرد، همچنین در یک شیفت کاری در انتقال خون استان تا 16 واحد پلاسما امکان اهداء وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: تاکنون 700 نفر از بهبود یافتگان کرونا جهت اهدای پلاسما مراجعه کرده اند که با وجود دومین دستگاه پلاسما فرزیس و همچنین دستگاه اهدایی بلاست فریز خیّرین این امکان در استان افزایش یافته است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: از بهبود یافتگان عزیز با توجه به در پیش بودن زمستان تقاضا داریم، جهت اهدای پلاسما به شکرانه سلامتی کسب شده، به انتقال خون مراجعه کنند.

 

میری مقدم با بیان اینکه 8.1 درصد اهدا کنندگان استان بانوان هستند، گفت: این میزان در سطح کشور چهار تا پنج درصد است.

 

 

کد خبر 1008445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha