تدارک ۴۷ عنوان برنامه از سوی ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد سردار آسمانی

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به اجرای ۴۷ عنوان برنامه از سوی ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی گفت: برپایی کاروان های قرآنی، پویش ملی ختم قرآن، چله گفتمان سازی مکتب قرآنی شهید سلیمانی و تهیه ۵ برنامه رادیویی از جمله این برنامه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان عصر امروز هفتم دی ماه در سازمان دارالقرآن با حضور ریاست این سازمان و نیز «میرزاجانی»، معاون اجرایی شورای عالی قرآن برگزار شد.

 

در این نشست خبری، حجت الاسلام «مهدی اخوان صباغ» با تشریح فعالیت های ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان گفت: در سال های گذشته کارگروه قرآنی دهه فجر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل می شد و شاهد برگزاری برنامه های بزرگی در جهت پاسداشت پیروزی انقلاب بودیم، اما امسال کارگروه دهه فجر به کارگروه انقلاب اسلامی با همکاری نهادها و دستگاه های حوزه قرآنی توسعه یافت.

 

رییس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در این کارگروه 47 عنوان برنامه تدارک دیده شده است، گفت: این برنامه ها با شعار«شهید سلیمانی سردار قرآنی» از هفت دی تا هفت اسفند 99 روز میلاد حضرت علی (ع) برگزار می شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن از برپایی محافل قرآنی از ۹ دی خبر داد و گفت: این برنامه به منظور گرامیداشت شهدای مقاومت، انقلاب و دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

وی پویش ملی هزاران ختم قرآن کریم، چله گفتمان سازی مکتب قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی جهاد و شهادت، اجرای مرحله چهارم رزمایش مواسات در شش استان را از دیگر برنامه های این ستاد نام برد و افزود: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بنا داریم از فعالیت های شاخص موسسات و نهادهای مردمی مقارن با ایام شهادت سردار سلیمانی حمایت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ از راه اندازی سامانه قرآنی سردار سلیمانی جهت مدیریت مسابقات و پویش های قرآنی خبر داد و گفت: برگزاری محفل قرآن کریم با عنوان انس با قرآن به صورت نیمه حضوری به همت شورای عالی قرآن روز نهم دی ماه در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این مناسبت است. همچنین محفل انس با قرآن کریم به وسعت جبهه مقاومت در کشورهای لبنان، سوریه و عراق هم در شام سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود.

 

وی از تولید و انتشار کلیپ های کوتاه ترکیبی از بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی و فرازهای زیبای تلاوت قرآن کریم در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: تهیه و تولید آلبوم تلاوت، همخوانی و تواشیح در موضوعات جهاد، شهادت، مقاومت و استکبارستیزی از دیگر برنامه های اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط نهادهای قرآنی کشور است.

 

رییس سازمان دارالقرآن همچنین از تهیه و تولید فیلم مستند با هدف انطباق منش و سیره حاج قاسم سلیمانی با آموزه های قرآنی و دینی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: تولید تصویری اثر همخوانی قرآنی در حرم امام رضا (ع)، تولید نماهنگ تصویری با اجرای مشترک گروه محمد رسول الله و گروه های همخوانی استان کرمان و گروه هایی از عراق و سوریه، پویش تلاوت تصویری سوره کوثر در فضای مجازی و برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون مزین به نام و یاد شهید سلیمانی  بخش دیگری از این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به ارادت سردار شهید سلیمانی به حضرت فاطمه(س) گفت: به دلیل تقارن شهادت سردار آسمانی با ایام فاطمیه، بزرگداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) هم در برنامه های ستاد قرآنی سالگرد شهادت سردار سلیمانی مورد توجه بوده است. همچنین ما در تدوین برنامه ها به  دنبال معرفی بعد قرآنی شخصیت سردار شهید سلیمانی نیز بوده ایم.

 

وی ادامه داد: همچنین با همکاری اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی اقدام به راه اندازی پویش سراسری مکتب شهید سلیمانی در بین دانش آموزان در بستر شبکه اجتماعی شاد کرده ایم. همچنین محافل انس با قرآن کریم در فضای مجازی با حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مناطق آموزش و پرورش و مدارس کشور به صورت همزمان انجام می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری «علمدار مکتب» سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: افتتاحیه جشنواره مهر ماه در کنار مزار مطهر شهید سلیمانی برگزار شد و بنا داریم اختتامیه آن را 15 دی در جوار مرقد سردار آسمانی برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در پنج ویژه برنامه زنده و ضبطی شامل شمع روشن، مشکات، حکایت جاودانگی، کلام خوبان و آیه های سرخ در شبکه رادیویی قرآن گفت: این برنامه ها در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی از این شبکه رادیویی پخش می شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن در ادامه افزود: با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما در نظر داریم با پخش سخنرانی های کامل و کلیپ های کوتاه میان برنامه از بیانات سردار سلیمانی و همچنین پرداختن به سیره زندگانی و فعالیت های انقلابی سردار سلیمانی در قالب برنامه مستند «حدیث بندگی» و برنامه زنده گفت و گو محور مصباح در راستای معرفی سیره و شخصیت سردار آسمانی گام های اثرگذاری برداریم.

 

وی دیدار با خانواده شهید سلیمانی و همرزمان ایشان، برگزاری محافل قرآنی به صورت مجازی و در مساجد، اجرای طرح ختم کل قرآن کریم و ختم سوره های یاسین و الرحمن، برگزاری مرحله نهایی مسابقات طرح ملی صراط با محوریت قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه را بخش دیگری از برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی نام برد.

 

رییس سازمان دارالقرآن همچنین از تاسیس دارالقرآن و کتابخانه قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر تهران با همکاری شورای عالی قرآن شهرداری خبر داد و گفت: با همکاری این شورا در آستانه سالروز سردار سلیمانی اقدام به فضاسازی قرآنی شهر تهران با استفاده از جملات قرآنی سردار آسمانی کرده ایم.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ به نام گذاری تعدادی از مراکز دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش به نام سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: انتشار تلاوت های قاریان ممتاز جهان با موضوع ایثار، مقاومت و شهادت نیز در آستانه سالروز شهادت سردار دلها مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی تبیین ابعاد قرآنی شخصیت سردار سلیمانی و تطبیق مشی و منش عملی ایشان به آیات قرآن کریم را از رویکردهای مورد توجه در تدارک برنامه های سالگرد شهید قاسم سلیمانی دانست و گفت: تلاش می کنیم که معرفی ویژه ای از بعد برجسته شخصیتی ایشان «مکتب سردار سلیمانی منادی محبت ایمانی در گستره جامعه انسانی» در برنامه ها مورد توجه قرار دهیم و توجه به تحکیم پیوندهای معنوی بین دو ملت ایران و عراق و استفاده از همه ظرفیت های مستقیم و غیر مستقیم موجود در دستگاه ها و تشکل های قرآنی جهت ادای دین به ساحت سردار دلها را با بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی مورد اهتمام قرار دهیم.

 

رییس سازمان دارالقرآن با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که از شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و جهان اسلام یاد کردند، گفت: رشادت، بزرگواری، تواضع، اخلاص، مردم داری، ایثار و فداکاری از خصوصیت های سردار سلیمانی بوده است که این ویژگی ها برگرفته از مکتب قرآن و اسلام است، به همین جهت ضرورت دارد با الگوبرداری از سیره ایشان در تبعیت از ولایت فقیه و استکبارستیزی که برگرفته از مکتب اسلام و قرآن است در معرفی مکتب سردار آسمانی تلاش کنیم زیرا ایشان هم زندگی ایشان و هم مرگ شان به بهترین شکل رخ داد.

 

 

کد خبر 1008455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha