اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان به تصویت بودجه ۳ هزار میلیارد ریالی هیات وزیران برای انتقال آب به اصفهان

محفوظی از اعتراض مجمع نمایندگان مردم خوزستان نسبت به تصویب بودجه سه هزار میلیارد ریالی هیات وزیران برای انتقال آب خوزستان به استان اصفهان خبر داد و گفت: این مصوبه باید هرچه سریع‌تر توسط دولت لغو شود.

«سید مجتبی محفوظی» ظهر امروز (یکشنبه ۷ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) و فرارسیدن سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به تصویب هیئت وزیران در خصوص اجرای پروژه های تامین آب شرب اصفهان اظهار کرد: هیات وزیران در جلسه ۳۰ آذرماه سال جاری به پیشنهاد وزارت کشور و تائید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی مصوب کردند تا مبلغ سه هزار میلیارد ریال را به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع بند (م) ماده ۳۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوبه سال ۹۳ به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از طریق اجرای پروژه های تامین آب شرب اصفهان با انتقال آب از طریق استان خوزستان تخصیص دهند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق این مصوبه بودجه تخصیص داده شده با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مرکزی کشور و مشکلات عدیده دیرینه حوزه آب شرب اصفهان در نظر گرفته اند و دولت آن را چالش اساسی در سطح ملی می داند و همچنین در راستای ضرورت کاهش تبعات اجتماعی، بهداشتی و امنیتی حاصل از پدیده خشکسالی آن منطقه این بودجه را تحت اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان اصفهان قرار داده است تا آب خوزستان را به آن استان منتقل کنند.

 

وی از اعتراض مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص این مصوبه خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۲ تن از مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به این مصوبه اعتراض شدید و جدی داشتیم چرا که اجرای آن منجر به انتقال آب خوزستان خواهد شد، لذا باید هرچه سریع‌تر لغو شود.

 

محفوظی بر لزوم فوریت لغو این مصوبه توسط دولت تاکید کرد و ادامه داد: امروز نیز مراتب اعتراضات مجمع نمایندگان خوزستان را در جلسه ای اضطراری با ریاست مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی رئیس جمهور به سمع و نظر آنها رساندیم، لذا باید فورا از اجرای این مصوبه جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان جزو یکی از محروم ترین مناطق کشور به شمار می آید اضافه کرد: در خصوص لغو اجرای این مصوبه ریاست مجلس و معاون پارلمانی مجلس قول مساعد در جهت جلوگیری از آن را دادند‌.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: هیچگاه از حق مردم محروم و مظلوم خوزستان کوتاه نخواهیم آمد و با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم این دیار همیشه قهرمان و شهید پرور گام برمی داریم و اجازه نمی‌دهیم قطره ای از آب خوزستان را به سایر نقاط کشور انتقال دهند.

 

کد خبر 1008464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha