تغییر کاربری و صدور پروانه ساختمان نباید با نگاه تامین منابع مالی باشد

موسوی گفت: تا وقتی که نگاه ما به تغییر کاربری و صدور پروانه ساختمان و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، تامین منابع مالی شهرداری باشد وضعیت همین است و شاهد شهرفروشی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 7 دی) در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت مجازی گفت: طبق قانون اساسی انتخاب برخی نهادها به صورت مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم توسط مردم به انجام می رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از آنجا که شوراهای اسلامی نیز توسط مردم انتخاب می شودند، شورا و شهرداری موظف به اطلاع رسانی در مورد مصوبات و تصمیمات گزارش عملکرد و همچنین هزینه و درآمد به مردم هستند.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برای انجام این اطلاع رسانی تلاش های جدی انجام داده است و هر اقدامی برای اجرای قانون و رعایت منافع و مصالح و حقوق مردم را در اولویت قرار می دهد.

موسوی با تاکید بر لزوم مبارزه با تبعیض و فقر و فساد بیان کرد: قانون ما عادلانه است اما در اجرای قانون عدالت را رعایت نمی کنیم و تبعیض قائل می‌شویم و اجرای قانون برای همه به صورت یکسان موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: اشتهای برخی سیری ناپذیر است و ادامه حیات خود را در عدم رعایت قانون می‌ بینند که نمونه آن در موضوع تغییر کاربری زمین و باغات دیده می شود و با دلالی و واسطه گری موفق به تغییر کاربری باغات می شوند.

موسوی تصریح کرد: تا وقتی که نگاه ما به تغییر کاربری و صدور پروانه ساختمان و کمیسیون ماده 100 شهرداری، تامین منابع مالی شهرداری باشد وضعیت همین است و شاهد شهرفروشی خواهیم بود.

وی افزود: مجلس و دولت باید در لایحه درآمدهای پایدار به تامین منابع درآمدی پایدار شهرداری ها کمک می کردند و در زمینه  صدور پروانه ساختمان نیز گزارش هایی داریم که برخی مدیران شهرداری در صدور پروانه و اجرای قانون، تبعیض آمیز عمل می کنند و این اقدامات باعث تحت تاثیر قرار گرفتن اقدامات خوب و قابل دفاع شهرداری شیراز می شود.

موسوی با اشاره به انجام اقدامات خوب در زمینه شفافیت، تسریع در صدور پروانه ساختمان و اطلاع رسانی و تسهیل کار مردم گفت: عملیاتی کردن این اقدامات باید تسریع شود و مدیران شهرداری شیراز فرایند صدور پروانه ساختمان را ساده و کوتاه تر کنند.

وی ادامه داد: استفاده از مدیران متخصص، متعهد، پاکدست و قانون گرا فضاهای اداری شهر شیراز را برای مبارزه با تبعیض و فساد آماده می کند.

موسوی در این جلسه با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه توزیع مستقیم میوه و تره بار در مناطق مختلف شهر شیراز عنوان کرد: شهرداری شیراز باید ایجاد 22 بازارچه توزیع مستقیم میوه و تره بار در مناطق 11 گانه شیراز را زودتر عملی کند.

کد خبر 1008465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha