کارگروه تأمین معیشت، مسکن و اشتغال ایثارگران تشکیل می شود

رستمیان با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور ایثارگران گفت: یکی از جدی ترین مطالبات ایثارگران تأمین معیشت، مسکن و اشتغال آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سلیمان رستمیان» طی نشستی با معاون تعاون و امور اجتماعی در خصوص وضعیت روند رسیدگی به امور ایثارگران گفت: یکی از جدی ترین مطالبات ایثارگران تأمین معیشت، مسکن و اشتغال آنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز افزود: ارائه خدمات در قالب هوشمند سازی فرآیند رسیدگی به مطالبات، بروزرسانی سیستم سجا، ارتقاء میزان توانمندی کیفیت زندگی به منظور ارائه خدمات متناسب با ظرفیت های قانونی و بهره مندی از امکانات بومی از جمله اقداماتی است که در حوزه معاونت تعاون انجام می شود.

به گفته رستمیان، آماده سازی پروژه سه هزار واحدی مسکن ویژه ایثارگران از جمله اقداماتی است که در راستای تفاهم نامه  انجام شده است و این مهم گامی در جهت خدمت رسانی به ایثارگران است.

وی با اشاره به بهسازی و تسریع در جهت تحویل گلزارهای شهداء در سطح استان البرز بیان کرد: آماده سازی گلزارهای شهداء با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب تعویض سنگ مزار شهداء گمنام و مناسب سازی معابر شهر با هدف تسهیل رفت و آمد جانبازان از جمله اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته است.

رستمیان اظهار کرد: گلزار شهداء امامزاده محمد(ع) به عنوان چهارمین گلزار شهداء کشور است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافع حرم در آن آرمیده اند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: تفاعم نامه های همکاری با هدف کارآفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف اشتغال ایثارگران انجام شده است که در راستای آن پیگیری مستمر و ثبت بیکاری فرزندان شهداء و جانبازان بالای ۷۰ درصد بومی استان البرز انجام می شود.

رستمیان بیان کرد: به منظور رسیدگی به وضعیت اشتغال فرزندان شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد با مراجعه به سامانه سجا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. 

 

 

کد خبر 1008467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha