آموزش بیش از ۹ هزار گلستانی در دوره های نهضت سوادآموزی

همراه گفت: در مجموع امسال ۹ هزار و ۴۴۹ نفر در آموزش دوره های آموزشی نهضت سوادآموزی شرکت می کنند.

«حسینعلی همراه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هفتم دی ماه مصادف با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور است که در سال 58 به فرمان امام(رحمه الله علیه) شکل گرفت.

 

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: یکم تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی در نظر گرفته شده که در طول این هفته برنامه های متنوعی در دست اجرا است.

 

همراه یادآور شد: یکی از این برنامه ها مسابقه دلنوشته برای سردار دلها بود که در حال جمع آوری آثار هستیم و بحث پرسش مهر رئیس جمهوری نیز از دیگر برنامه هایی بود که در دست اجرا است.

 

وی گفت: نهضت سوادآموزی با هدف خواندن، نوشتن و تلاش برای سواد آموزی آن دسته از مردم که به هر دلیلی از نعمت خواندن و نوشتن جا ماندند شکل گرفته و در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم فعالیت دارد.

 

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان تأکید کرد: امسال در دوره سواد که معادل سوم ابتدایی است چهار هزار و 200 نفر، در دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی است دو هزار و 300 نفر و در دوره تحکیم که مدرکی برای سواد آموزان  لحاظ نمی شود و برای جلوگیری از رجعت بی سوادی در نظر گرفته شده دو هزار  و 700 نفر شرکت می کنند.

 

همراه با بیان اینکه این دوره سوادآموزی برای اتباع خارجی نیز در نظر گرفته شده است، افزود: برای هوطنان اتباع خارجی در دوره سواد 159 نفر و دوره انتقال 90 نفر شرکت می کنند.

 

وی بابیان اینکه در مجموع امسال 9 هزار و 449 نفر در دوره های آموزشی نهضت سواد آموزی شرکت می کنند، بیان کرد: در کنار این دوره ها دوره هایی به عنوان طرح های آموزش مقدماتی رایانه دو شهرستان گنبدکاووس و آق قلا، طرح خواندن با توجه به شرایط کرونا و طرح نماز کلید بهشت و آموزش نماز قبل از آموزش دوره ها و  طرح حلقه های کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

 

 معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه  9 مرکز محلی یادگیری در سطح استان گلستان وجود دارد که در این مراکز سواد و مهارت تلفیق شده است، متذکر شد: همچنین امسال سه مرکز محلی یادگیری طرح بسته تحولی که در راستای سند بنیادین آموزش و پرورش است در حوزه سواد و زندگی در نظر گرفته شده است.

 

 

کد خبر 1008498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha