۱۸ درصد زندانیان گلستان در ایام کرونا مرخصی رفتند

سرلک گفت: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ زندانی در استان گلستان وجود دارد و به دلیل کرونا ۱۸ درصد از جمعیت زندانیان استان به مرخصی رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا سرلک» شب گذشته (یکشنبه 7 دی)  در دیدار با آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: هر کسی هر جرمی انجام داده در زندان کیفر آن را می بیند و ما بنا نیست که بر کیفر آنها در زندان بیفزاییم.

 

رئیس جدید زندان های گلستان  ادامه داد: برای ما زندانیان فرقی نمی کنند و تنها براساس سابقه، جرم و سن و جنس زندانیان را طبقه بندی می کنیم.

 

سرلک بیان کرد: کانونی در ندامتگاه ها داریم که زندانیان با سنین پایین در این کانون ها نگهداری می شوند که بندهای آنها کاملا جدا است.

 

وی افزود: همچنین بندهایی نیز برای زندانیان جوان در نظر گرفتیم که این زندانیان از دیگر بخش های زندان جدا می شوند.

 

رئیس جدید زندان های گلستان  خاطرنشان کرد: زندانیانی که اعتیاد دارند تحت نظر پزشک هستند و حتی داروی مجانی دریافت می کنند و تلاش می کنیم که با دارودرمانی این افراد را از اعتیاد نجات دهیم.

 

سرلک بیان کرد: در زندان پزشک و پرستار به صورت شبانه روزی حضور دارند و به صورت رایگان به زندانیان خدمات ارائه می کنند.

 

وی به استفاده از پابند الکترونیک برای به کارگیری برخی از زندانیان اشاره کرد و  افزود: با سیاست های جدید رئیس قوه قضائیه بیش از 50 درصد از زندانیانی که برای جامعه خطر ندارند تلاش کردیم اشتغال ایجاد کنیم و تقریبا همه قسمت های قوه قضائیه به تکاپو افتادند تا بتوانند برای زندانیان و گذران معیشت خانواده های آنها درآمد مستمر به وجود بیاورند.

 

رئیس جدید زندان های گلستان بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 900 زندانی در استان گلستان وجود دارد و به دلیل کرونا 18 درصد از جمعیت زندانیان استان گلستان به مرخصی رفتند.

 

سرلک ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا نسبت به بهداشت و سلامت زندانیان اهتمام می شود و از نظر بهداشتی همه پروتکل ها را رعایت می کنیم.

 

وی گفت: 205 نفر زندانی را از طریق کمک خیرین آزاد کردیم که 85 میلیارد تومان بدهی آنها بوده است که 70 درصد آن از طریق رضایت شاکی و با همت مددکاران و شورای حل اختلاف انجام شده است.

 

کد خبر 1008557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha