توزیع ۵ هزار اقلام بهداشتی از سوی امامزاده حسن(ع) در میان اقشار محروم/ برپایی کاروان عزای فاطمی

حجت الاسلام سرزعیم با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در امامزاده حسن(ع)گفت: بیش از ۵ هزار اقلام بهداشتی در قالب این طرح در میان اقشار محروم توزیع شد.

حجت الاسلام «حسین سرزعیم» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه برنامه های آستان امامزاده حسن(ع) در قالب طرح «شهید سلیمانی» اظهار کرد: ذر قالب این طرح بیش از ۵ هزار ماسک و اقلام بهداشتی و در ۵ مرحله ۲۵۰۰ بسته ارزاق و ۳ هزار غذای گرم میان خانواده های تحت پوشش توزیع شده است.

 

مدیر آستان امامزاده حسن(ع) منطقه ۱۷ بیان کرد: گروه جهادی و بسیجی این امامزاده از زمان شیوع این بیماری تاکنون در چند نوبت ضدعفونی معابر و خیابان ها را انجام دادند. ضمن اینکه از زمان بحران کرونا تاکنون در چند نوبت ۸۰ هزار ماسک در ادارات، مناطق محروم و حومه شهر تهران توزیع شده است.

 

حجت الاسلام سرزعیم با اشاره به برنامه های تدارک  دیده شده به مناسبت ایام فاطمیه از سوی این امامزاده گفت: با همکاری هیئت امامزاده در فضای مجازی برنامه عزاداری تدارک دیده شده است و کاروان «عزای فاطمی» در فاطمیه دوم در سطح شهر اقدام به برپایی مراسم سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهند نمود. همچنین  در قالب طرح «تبرکات فاطمی»، ۲۵۰۰ بسته ارزاق به نیازمندان توزیع می شود.

 

مدیر آستان امامزاده حسن(ع) با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی و فرهنگی این امامزاده به صورت مجازی گفت: درالقرآن امامزاده حسن(ع) بیش از ۶۰۰ قرآن آموز دارد که این قرآن آموزان در حال حاضر به صورت مجازی از برنامه های حفظ و آموزش روخوانی قرآن بهره مند می شوند.

 

 امامزاده حسن (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم در جنوب غربی شهر تهران، در خیابان امین الملک واقع شده است.در ایام مذهبی همچون ایام فاطمیه فضای امامزاده حسن(ع) سیاه پوش می شود و در دوران قبل از کرونا مراسم ویژه این ایام با حضور هیئات عزاداری برگزار می شد.در محوطه امامزاده حسن (ع) پیکر 5 شهید گمنام به خاک سپرده شده است. 

 

کد خبر 1008566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha