امضای  تفاهم‌نامه ارائه خدمات اجتماعی توسط نهادهای امدادی، نظامی و اجتماعی

شلیش‌پور گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل بهزیستی، فرماندهی انتظامی خوزستان، مرکز فوریت‌های پزشکی و سازمان آتش‌نشانی استان با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری به امضا رسید.

«یعقوب شلیش‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: رشد و گسترش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی سیاستگزاران حوزه اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌آید و تنوع و فراوانی این آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را دوچندان می‌کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان  ادامه داد: در دهه‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر به‌هم ریختگی در هنجارهای جامعه و مواجه با پدیده‌هایی بودیم که واکنشی نسبت به آنها با رویکردهای متفاوتی در جامعه همراه است.

 

وی عنوان کرد: در همین راستا این اداره کل با همکاری اداره کل بهزیستی که متولی شناسایی و ساماندهی افراد در معرض آسیب  و آسیب‌دیده است تلاش می‌کند، از طریق همکاری و تعامل سازنده با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط مداخلات روانی اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی جایگزین کرده یا  همراه مداخلات فوق به ایفای نقش مداخله‌ای بپردازد.

 

شلیش‌پور با بیان اینکه این رویکرد در پیشگیری از وقوع جرم و هم در قضازدایی از آنها نقش مهمی ایفا می‌کند ادامه داد: به همین منظور در راستا اجرای هرچه بهتر برنامه اورژانس اجتماعی که تلفیقی از مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است نشست‌های مشترکی به میزبانی این اداره کل با عنوان (سه رقمی) انجام شد.

 

وی اضافه کرد: به منظور هماهنگی و همراهی بیشتر و موثرتر این دستگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل بهزیستی، فرماندهی انتظامی خوزستان، مرکز فوریت‌های پزشکی استان و سازمان آتش‌نشانی حوزستان با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری به امضا رسید.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: بر مبنای این تفاهم‌نامه و بر اساس ماموریت‌های تعریف شده برای طرف های مرد معاهده مصوب شده که هدف از آن ارائه خدمات اجتماعی به گروه‌های هدف و پیشبرد برنامه های مشترک است.

 

کد خبر 1008604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha