حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهید مدافع حریم و حرمت ولایت است

امام جمعه موقت شیروان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهید مدافع حریم و حرمت ولایت است.

«حجت الاسلام مهدی مهرپویان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهید مدافع حریم، حرم، ولایت و امامت است چون ایشان اولین کسی بودند که قامت راست کردند و از امیرالمومنین(ع) دفاع کردند.

 

کارشناس دینی مذهبی و امام جمعه موقت شیروان بیان کرد: شخصیت این بانوی بزرگوار شخصیت ویژه و ممتاز در جهان اسلام است که در بین بانوان از نظر مقام، منزلت و جایگاه همپای ایشان کسی نیست و چه قدر خوب است جایگاه و منزلت ایشان را در آیات قرآن و روایات جستجو کنیم.

 

حجت الاسلام مهرپویان عنوان کرد: وقتی قرآن می خوانیم به سوره ها و آیه های می رسیم که مستقیم یا غیرمستقیم اشاره به جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) دارد که نمونه آن سوره کوثر آیه مباهله، اطعام، مودت و بعد از قرآن بیانات نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در مورد ایشان بیانات ویژه و خاص است که بیشترین نقش را در مورد حضرت زهرا(س) برای معرفی به جامعه داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: بلندترین تعابیر از حضرت محمد(ص) که فاطمه پاره تن من است که در ارتباط با امیرالمومنین و همه ائمه، حضرت زهرا(س) را به نوعی به جامعه اسلامی معرفی کردند و ایشان را تبدیل به الگو و اسوه در زندگی فردی و اجتماعی کردند که نه تنها برای ما مهم است که برای ائمه هم مهم است.

 

امام جمعه موقت شیروان تصریح کرد: امام عسگری(ع) در باب جایگاه و منزلت این بانوی بزرگ اسلام می گوید: وقتی شما مردم گرفتار می شوید دست به دامان ائمه می شوید و وقتی ائمه گرفتار می شوند دست به دامان مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) می شوند.

 

حجت الاسلام مهرپویان ادامه داد: امام زمان(عج) می گویند: الگو و اسوه من دختر پیامبر اسلام(ص) فاطمه است که نقش الگویی برای ائمه داشته و چه قدر خوب است بخش بخش آن را در بُعد زندگی همسرداری، فرزند پروری و تربیت، همسایه داری، عبادت و بندگی که بی بدلیل است ببنیم و با مطالعه در کتاب ها به زندگی ایشان بپردازیم و آن را در زندگی پیاده کنیم.

 

کد خبر 1008615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha