پیشرفت  ۲۰ درصدی کارخانه زباله‌سوز سراوان/ ظرفیت  کودآلی لاکان افزایش می‌یابد

احمدی از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی کارخانه زباله‌سوز سراوان خبر داد و گفت: ظرفیت کارخانه کودآلی لاکان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد احمدی» در جمع خبرنگاران حل معضل ترافیک شهر رشت و هدایت آن را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری خواند و ابراز داشت:  رشت، شهری گردشگری محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت که در سه فاز و با 270 میلیارد تومان اعتبار عملیاتی می‌شود، به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهردار رشت با بیان اینکه روزانه بین هزار تا هزار و 100 تن زباله وارد سایت سراوان می‌شود که از این میان چیزی حدود 700 تن آن متعلق به شهر رشت است تصریح کرد: حدود 13 شهر و بیش از 15 روستا زباله‌های خودشان را به سایت سراوان منتقل می‌کنند. 

 

وی سمپاشی، دفن بهداشتی زباله‌های عفونی و مانند این‌ها را از جمله اقداماتی که توسط شهرداری در منطقه سراوان رشت انجام می‌شود خواند و افزود: هم‌اینک سه پروژه مربوط به پسماند و ساماندهی آن همزمان در حال اجرا است که احداث کارخانه زباله‌سوز سراوان یکی از این طرح‌های مدنظر شهرداری رشت محسوب می‌شود.

 

شهردار رشت قراردادی که در سنوات گذشته بین شهرداری و یک شرکت چینی برای احداث کارخانه زباله سوز منعقد شده است را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: پروژه احداث کارخانه زباله سوز با ظرفیت 600 تن هم‌اینک با جدیت در حال پیگیری است و طبق آخرین گزارشات حدود 20 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.

 

احمدی افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی در مدت زمان کمتر از 2 سال و با توجه به اعتبارات موجود را پروژه‌ای که شهرداری در حال پیگیری آن است، اعلام کرد و گفت: در این راستا چهارشنبه همین هفته جلسه پسماند به ریاست استاندار گیلان و میهمانانی از تهران، برگزار می‌شود و مسائلی از این دست در آن بیشتر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

 

وی از احداث دو سوله در سایت کود آلی رشت سخن گفت و بیان اینکه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از 500 تن به هزار تن برنامه آتی شهرداری رشت محسوب می‌شود افزود: تصفیه‌خانه شیرابه سراوان مدتی است که افتتاح شده اما بنا به دلایل فنی کار نمی‌کند و شهرداری هم با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

 

شهردار رشت جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی، عفونی و شیرابه‌های سراوان به رودخانه‌های شهر را از جمله الزاماتی که باید حتما در حین عملیات ساماندهی رودخانه‌ها تحقق پیدا کند خواند و عنوان کرد: مطالعات ساماندهی دو رودخانه شهر رشت در سه فاز انجام شده و مشاور آن نیز در حال انجام یکسری اقدامات اولیه است.

 

احمدی به جلسه اخیر خود با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس هم در آن حضور داشتند، اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با استفاده از ابزارهایی که دارد می‌تواند پروژه ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت را در  مدت زمانی تعیین شده، اجرا کند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معضل ترافیک شهر رشت و نبود کمربندی در این کلانشهر اشاره کرد و یادآور شد: شهر رشت به عنوان تنها کلانشهر حاشیه خزر دارای 228 هزار خانوار و 700 هزار نفر جمعیت است از سویی مشکل ترافیک آن از جمله دغدغه‌های همیشگی و از مطالبات مهم مردم محسوب می‌شود.

 

شهردار رشت از احداث یک پروژه کمربندی 90 متری به طول 34 کیلومتر مطابق با آنچه که در طرح تفصیلی شهر رشت آمده، سخن گفت و با تاکید بر اینکه طبق برنامه اولیه این پروژه باید در سه فاز اجرایی شود افزود: فاز نخست این پروژه از میدان گیل تا مسکن مهر، فاز دوم از جاده لاکان به جاده جیرده و فاز سوم آ ن نیز مسیر جاده جیرده تا سراوان را شامل می‌شود.

 

احمدی هزینه اجرای فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت را 270 میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه دوره ساخت این طرح 2 ساله است تصریح کرد: 110 میلیارد تومان از اعتبار اشاره شده برای تملک اراضی است که در مسیر اجرای پروژه قرار دارند و امیدواریم با بهره‌برداری از آن بتوانیم بخش اعظمی از ترافیک شهر رشت را هدایت کنیم.

 

شهردار رشت با تاکید بر اینکه بحث ساماندهی دست‌فروشان بازار رشت در کنار توجه به برخی مؤلفه‌ها در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در همین‌جا از بخش خصوصی و تمام سازمان‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند می‌خواهم با شهرداری همکاری داشته باشند تا بتوانیم موجبان ساماندهی دست‌فروشان بازار رشت را به نحو مطلوبی فراهم کنیم.

 

احمدی از جمله مزیت‌های اجرای پروژه ممیزی املاک را درآمدزایی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، اجرای پروژه‌های عمرانی برای شهرداری‌ها با  مشکلاتی همراه است اما شهرداری رشت سعی دارد با استفاده از مدل‌های سرمایه‌گذاری نسبت به انجام پروژه‌های خود اقدام کند.


 

کد خبر 1008620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha