تظاهرات مردمی علیه توافق پادشاه مراکش با  صهیونیستها

صدها نفر برای ابراز همبستگی با آرمان فلسطین و تقبیح توافق رباط برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در معامله ای که با کمک دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد ، در سراسر مراکش تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، صدها نفر برای ابراز همبستگی با آرمان فلسطین و تقبیح توافق رباط برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در معامله ای که با کمک دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد ، در سراسر مراکش تظاهرات کردند.

 

جمعیت زیادی در شهر بندری کازابلانکا در کشور آفریقای شمالی به خیابان ها ریختند و پرچم های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و در محکوم کردن توافق نامه عادی سازی شرم آور اسرائیل و مراکش شعار دادند.

 

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که هیاتی از مراکش در آخر هفته از اسرائیل دیدار خواهد کرد تا در جهت پیشبرد روابط دیپلماتیک دوجانبه مذاکره کند.

 

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو روز شنبه در یک بیانیه ویدئویی گفت که طرفین درباره بازگشایی دفاتر رابط ، ایجاد سفارتخانه ها و راه اندازی پروازهای مستقیم بین تل آویو و رباط گفتگو خواهند کرد.

 

به گفته وزارت خارجه اسرائیل ، هیئت مراکشی عصر یکشنبه وارد سرزمین های اشغالی خواهد شد.

 

اسرائیل و مراکش در تاریخ 10 دسامبر برای عادی سازی روابط در توافق نامه ای که توسط ایالات متحده انجام شد ، توافق کردند و این کشور آفریقای شمالی را به چهارمین کشور عربی در سال جاری تبدیل کرد که با هدف ایجاد روابط با اسرائیل توافق می کند.

 

ترامپ در یک تماس تلفنی با محمد ششم پادشاه مراکش توافق نامه را امضا کرد. به عنوان بخشی از این توافق ، رئیس جمهور ایالات متحده موافقت کرد که حق حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت بشناسد.

کد خبر 1008624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha