ثبت ۲۰۰ فعالیت کانون امام حسن مجتبی (ع) نهبندان در طرح ملی «ایران قوی»

علیرضایی با اشاره به انعکاس و ثبت ۲۰۰ فعالیت اعضای کانون امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نهبندان در سامانه بچه های مسجد، گفت: این کانون فرهنگی و هنری در طرح ملی ایران قوی توانسته هر هفته به عنوان یکی از ۱۴ رابط فهما برتر کشوری معرفی شود.

«علی اکبر علیرضایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند به تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) نهبندان در طرح ایران قوی پرداخت و گفت: از ابتدای شروع این طرح ۲۳ هفته سه شنبه های تکریم برگزار شده است.

 

رابط کانون امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نهبندان افزود: کانون مساجد به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» را ذیل رواق همدلی طرح ملی ایران قوی اجرایی کرده است.

 

وی از برگزاری هشت هفته پویش شنبه‌های کتاب مساجد در راستای طرح ملی ایران قوی خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح که شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اجرا می‌شود امام جماعت و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، گزیده‌ای از یک کتاب را برای نمازگزاران می‌خواند و به معرفی آن کتاب می‌پردازد.

 

علیرضایی ادامه داد: آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب‌های مفید، نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با ترویج نهضت مطالعه مفید از اهداف اجرای طرح ملی «شنبه‌های کتاب» است.

 

رابط کانون امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نهبندان با اشاره به شرکت ۱۲ نفر از اعضای این کانون در مسابقه قرآنی مدهامتان، تصریح کرد: این دوره از مسابقات به صورت غیر حضوری بوده و صرفا شرکت کنندگان می تواننند از طریق بارگذاری آثار خود بر روی سامانه «بچه های مسجد» در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کنند.

 

وی با اشاره به انعکاس و ثبت ۲۰۰ فعالیت اعضای کانون امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نهبندان در سامانه بچه های مسجد، گفت: در راستای تعامل با ۲۲ کانون زیرمجموعه خود پیگیر اخذ مجوز الکترونیکی برای آنان هستیم که تاکنون ۷۰ درصد آنان موفق به دریافت مجوز شدند.

 

علیرضایی تأکید کرد: کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان نهبندان در طرح ملی ایران قوی توانسته هر هفته به عنوان یکی از ۱۴ رابط فهما برتر کشوری معرفی شود که پیگیری فعالیت کانون های زیر مجموعه آنها، ثبت گزارش ها و فعالیت ها به عنوان شاخص های این انتخاب بوده است.

 

رابط کانون امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نهبندان در ادامه طرح ملی ایران قوی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح زمینه رقابت سالم بین کانون های نقاط مرزی و دورافتاده را با کانون های پایتخت کشور فراهم کرده است و موجب شد تا ضمن کشف استعداد های بچه های مسجد، کانون ها نقاط مرزی نیز در سطح کشور بیشتر شناخته شوند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1008630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha