ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی و رشته‌های دانشگاهی کاربردی

رضایی گفت: توجه به آموزش‌های مهارتی باید به یک اصل در جامعه تبدیل شود و عنایت مجلس شورای اسلامی به این اصل مهم، تقاضا و تاکید دانشگاه علمی کاربردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «بهزاد رضایی» با نمایندگان مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و  نطنز ، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در این دیدارها به تبیین سیاست‌های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این قبیل نشست‌ها در جهت باروری فرهنگ توسعه آموزش های مهارتی موثر باشد.

 

رضائی با تاکید بر اینکه یکی از اموری که می تواند به اشتغال زایی جامعه کمک کند و حتی بار عظیمی از مباحث مربوط به بیکاری را از بین ببرد توجه به آموزش‌های مهارتی است گفت: توجه به آموزش‌های مهارتی در کشور ما هم باید یک اصل باشد و عنایت به این مسئله برای مجلس مورد تقاضا و تاکید ماست.

 

«سید جواد ساداتی نژاد»، در نشست خود با رییس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان به اهمیت و ضرورت رشته های مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: در اهمیت این دانشگاه همین بس که در کمیسیون به صورت ویژه به آن پرداخته شده و  امروز کمیسیون کشاورزی مجلس این آمادگی را دارد تا در رشته های مهارتی حوزه کشاورزی نهایت همکاری خود را مصروف کند تا این رشته ها در کشور در مراکز دانشگاه های علمی کاربردی توسعه یابند.

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل اظهار کرد: لازم است پیشنهادات مدونی از طرف دانشگاه در خصوص نحوه و چگونگی توسعه‌ی رشته های کاربردی و حمایت های مورد نیاز از سوی  مجلس تهیه و ارائه شود تا پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

 

همچنین رضائی با «رحمت الله فیروزی پور»، نماینده  مردم شهرستان نطنز ، بادرود و قمصر دیدار و گفتگو کرد.

 

فیروزی پور نیز  با تاکید بر اهمیت استمرار دیدار مسوولین و نمایندگان گفت: یقینا ما به عنوان نمایندگان مردم ضرورت توسعه آموزش های مهارتی را یک مسأله مهم تلقی می کنیم، چون اعتقاد داریم توجه به مهارت می تواند بخش عظیمی از مشکلات جامعه را حل کند. 

 

نماینده شهرستان نطنز ، بادرود و قمصر در پایان بر ارائه مشروح برنامه های دانشگاه و طرح‌ها در مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد و گفت: ما در مجمع نمایندگان تلاش خواهیم کرد تا این مهم به عنوان یک اصل برای نمایندگان مطرح شود.

کد خبر 1008644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha