حاج قاسم پس از شهادت تبدیل به مدرسه پایداری شد

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه حاج قاسم پس از شهادت تنها قهرمان ایران و منطقه نیست بلکه قهرمان جهان اسلام است گفت:حاج قاسم قبل از شهادت یک فرمانده قدرتمند،متدین، قوی،پای کار و تربیت شده مکتب علوی بود و پس از شهادت تبدیل به مدرسه پایداری شد.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: شهید و شهادت از منظر تمام ادیان الهی ارزشی والا و مشترک دارد و در میان تمام ادیان آسمانی بیش از همه دین اسلام و مسحیت بر این موضوع تاکید کردند. در دین مسحیت شهادت را بالاترین سطح محبت و نوع‌دوستی می داند، شهادت در آموزه‌های دین اسلام به عنوان یک ارزش و فضیلت والا مطرح شده و با آموزه‌هایی همچون جهاد پیوند دارد. بنابر آیات قرآن، شهید زنده است و در نزد پروردگارش به او روزی داده می‌شود. در روایات مختلف شهادت بالاترین خوبی‌ها معرفی شده  و واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) بر جایگاه شهادت در نزد مسلمانان افزوده است سردار سلیمانی از جمله فرماندهان جهادی ، متدین، مومن و مردم دوست بود که شهادت را تنها مزد بندگی خدا و اطلاعت از ولایت فقیه برای خود می داند تا جایی که در وصیت نامه خود به دخترش فاطمه می نویسد: «فاطمه عزیزم! این چند صفحه را برای تو می‌نویسم، چون می‌دانم مقدسانه مرا دوست داری؛ نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را برایت می‌نویسم، اما احساس می‌کنم در این تنهایی و غربت عمرم نیاز دارم با کسی عقده دل باز کنم. آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟ مشتاق دیدارت هستم... وقتی بوسه انفجار تو، تمام وجود مرا در خود محو می‌کند، دود می‌کند و می‌سوزاند. چقدر این لحظه را دوست دارم. آه... چقدر این منظره زیباست. چقدر این لحظه را دوست دارم. در راه عشق جان دادن خیلی زیباست...

خدایا! 30 سال برای این لحظه تلاش کردم. برای این لحظه با تمام رقبای عشق در افتاده‌ام. زخم‌ها برداشته‌ام، واسطه‌ها فرستاده‌ام. چقدر این منظره زیباست! چقدر این لحظه را دوست دارم...» در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

شهادت سردار سلیمانی را از دیدگاه قرآن چگونه ارزیابی می کنید؟

پیرامون شهید و شهادت آیات زیادی در قرآن ذکر شده است که به نمونه آن در آیه ۲۳ سوره مبارکه الأحزاب اشاره می‌کنیم.

«مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.” آیه شریفه اشاره به این دارد که از مومنین مردان و زنانی هستند که صداقت دارند و در عهد و پیمان با خدای خود عمل می کنند و کسانی هم که به عهد و پیمان خود عمل می کنند، خداوند به آنها پاداش عظیم عنایت می کند و اجر آنها را بهشت قرار می دهد و از آن مهم تر این است که برای آنها آمرزش قلبی و در نهایت پیروزی قرار می دهد که پاداش و اجر آنهاست. مومنین متعهد کسانی هستند که به عهد خویش وفادارند که وفای به عهد ، باخداست ، اهل بیت (ع) و یا مردم است .شهید سلیمانی از مصادیقی این آیه قرآن کریم است که  صدقوا ما عاهدوا الله است که تا آخرین لحظه جان دادن پای وفای به عهد خود صادقانه باقی ماند و پای انقلاب، امام، رهبری و آرمان های کلان نظام ایستاد.

 

آیا در اسلام سابقه ترور داریم؟

ترور در اسلام دارای سابقه دیرینه است که شاهد مثال روشن آن ، ترور شبانه پیامبر اکرم (ص) است که در لیله المبیت حضرت علی (ع) در بستر رسول گرامی اسلام خوابید یعنی ترور در اسلام سابقه طولانی دارد و در هر زمانی که دشمن واقعا مستاصل شده  و قدرت رویارویی مردانه و قهرمانانه در مقابل قدرت اسلام را نداشته است همواره متوسل به راه های دیگر از جمله ترور شده است .همانطور که اگر به نحوه شهادت سردار سلیمانی دقت کنیم دقیقا به استیصال و درماندگی دشمن در رویارویی با این شهید بزرگوار ، وتنها را توسل دشمن به ناجوانمردی و ترور را احساس می کنیم .

 

نقش سردار سلیمانی در جبهه مقاومت چگونه بود؟

سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی و چهره منطقه ای شناخته می شد که توانست در مقابل تهاجم وحشیانه داعش ایستادگی کرده و از ورود آنها را به کشور عزیزمان جلوگیری کند از سویی دیگر دشمن اعلام کرد که بشار اسد رفتنی است و تمام دنیا به این یقین رسید که سوریه ساقط شده و بشار اسد باید برود اما محور مقاومتی که از جهت اندازه شاید کوچک به نظر می رسید اما از جهت، قدرت و اتکال به خدای بزرگ و مقتدر است، ایستاد و دیدیم که برخلاف نظر دشمنان اتفاق افتاد. در عراق و لبنان و یمن نیز همین گونه بود و سالیان سال است که می بینید دشمن بمب و موشک بر سر مسلمانان یمن می ریزد اما  مردم مسلمان یمن با اندیشه الهی در مقابل تمام استکبار ایستاده و این جنگ برای عربستان و هم پیمانانش تبدیل به یک باتلاق شده است که خروج از آن بسیار مشکل است .

 

دلیل استیصال دشمن در برابر سردار سلیمانی چه بود؟

از اهم مواردی که دشمن در مقابل سردار دلها به زانو در آمده بود می توان به چند مورد اشاره کرد:

نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، اتصال سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به هم پیمانان خود و پیش روی تا مرز دشمن اصلی یعنی مرزهای رژیم صهیونیستی، ایجاد و تأسیس بسیج مردمی در عراق و سوریه، تشکیل دولت مقاومت و ایجاد تفکر جامعه اسلامی، ترویج و توسعه فرهنگ مقاومت و شکستن هیمنه استکبار جهانی، از بین رفتن تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونسیتی و گنبد آهنین .

امروز مرزهای کشورهای اسلامی تبدیل به مقاومت اسلامی شده است و دیگر ما یک کشور و منطقه نیستیم بلکه جمعیتی کثیر، ملتی مقاوم با یک هدف متعالی به فرماندهی یک فرمانده مقتدر هستیم.

دشمن هدف اش این بود که خاورمیانه را حیاط خلوت خود کند اما می بینیم مسئولین آمریکایی شبانه وارد عراق می شوند و در پایگاه نظامی خود ودر منطقه ای که به عنوان حیاط خلوت برای آن میلیاردها هزینه کرده است، نمی تواند بیش از دو ساعت توقف کند . تمامی این اقدامات موجب شد تا دشمن نتواند در برابر اراده و تصمیم ما بایستد و تصمیم به شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همرزمان اش را گرفت.

 

بعد از شهادت سردار سلیمانی  چه تفکراتی پررنگ شد؟

دشمن به دنبال آن بود که با به شهادت رساندن یک فرد با یک نظام و تفکر مقاومت مبارزه کند و به خیال خام خود نسبت به نا امید کردن مردم از انقلاب و ایجاد ترس و وحشت در بین مسلمانان و در نهایت براندازی نظام اسلامی ،اقدام کند ، غافل از اینکه تفکر عاشورایی باقی است و این انقلاب و فرزندانش محصولات گلستان عاشورایند و به تعبیر شهید سلیمانی عزیز ما ملت امام حسینیم همانطوری که پس از واقعه عاشورا و کربلا پرچم اسلام نه تنها ساقط نشد بلکه بر اهتزازش افزوده شد . دقیقا این اتفاق بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز افتاده است و پس از شهادت وی تعداد افرادی پیدا شدند که زینب وار پرچم را بالا گرفتند، هرچند سخت و تلخ اما دشمن نه تنها به اهداف شوم خود نرسید بلکه اولا وحدت میان مردم بیشتر شد، این وحدت محصول یک حرکت جدید بود که قطرات خون پاک سردار سلیمانی دوباره آن را در رگ های احزاب و تفکرات متفاوت و اندیشه های گوناگون  ساری و جاری کرد و ثانیا نام سردار سلیمانی جهانی شد و سلیمانی در جهان معروفتر از گذشته شد.

 

بعد از شهادت سردار سلیمانی چه اتفاقی میان اقشار و گروههای مختلف در جامعه رخ داد؟

مهمترین و اساسی ترین موضوع بعد از شهادت سردار سلیمانی این بود که حاج قاسم سلیمانی تبدیل به مکتب و مدرسه سلیمانی شد با کلاس ها ، اساتید ، شاگردان ، درس ها و متون خاص خودش . مردم درسی بزرگ از مکتب حاج قاسم سلیمانی و مدرسه پایداری پس از شهادت ایشان گرفتند و وحدت عظیمی میان گروه ها، حزب ها، اقشار و افکار مختلف ایجاد شد و همین مقاومت جانانه و آگاهانه یکسال اخیر ملت ایران در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا یکی از برکات شهادت مظلومانه این شهید عزیز است.

 

مکتب حاج قاسم سلیمانی را چگونه توصیف می کنید؟

حاج قاسم قبل از شهادت یک فرمانده قدرتمند، متدین ، قوی ، پای کار و تربیت شده مکتب علوی بود و پس از شهادت تبدیل به مدرسه پایداری شد. امروز مکتب حاج قاسم مطرح است که موضوع یک فرد و یک شخص نیست، مانند دین است. مکتب آموزه ها و مولفه های خود را معرفی می کند. امروز حاج قاسم پس از شهادت تنها قهرمان ایران و منطقه نیست بلکه به عنوان قهرمان جهان اسلام شناخته شده است و الگویی است که دنیا روی حرف ، کلام و صحبت او حساب باز می کند.امروزه تمام آزاده های جهان اندیشه های سیاسی و دینی مکتب سلیمانی را رصد می کنند و بر شاگردی این معلم  بزرگ افتخار می کنند . امروزه تمام غیور مردان مکتب سلیمانی دنبال یاری از مظلوم در هر کجای عالمند .امروز شاگردان کلاس سلیمانی دنبال انتقام سخت از قاتلان اوهستند .

 

پیامد شهادت سردار سلیمانی چه بود؟

خون شهید سلیمانی و همرزمان او قطعا به زودی منجر به خروج آمریکا از منطقه می شود و این بزرگترین افتضاح و شکست سیاسی دشمن است. دشمن آمده بود که در این منطقه برای همیشه بماند .

معتقدم از دلایل اصلی و داخلی آمریکا در شکست انتخاباتی در رفتن ترامپ خباثتی بود که نسبت به سردار سلیمانی انجام داد. دنیا فهمید که آمریکا و ترامپ موضوع شان مربوط به یک فرد، رهبر و شهید سلیمانی نیست بلکه آمریکا خباثت و کینه دیرینه دارد که برای خود آنها نیز مشهود شد. به تعبیر رهبر انقلاب ترامپ قاتل است و می بینیم که تمام رییس جمهورهای آمریکا در2 دوره به جز موارد نادری 2 دوره ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشتند. از اثرات خون شهید سلیمانی آن است که نشان می دهد ظلم ماندنی نیست و رفتنی است.

از ثمرات واقعی این خون پاک آن است که زنده بودن انقلاب اسلامی و پویایی آنرا نشان می دهد و  اگر انقلاب زنده نبود، دشمنی با آن معنا نداشت و سردار سلیمانی به شهادت نمی رسید. از برکات این شهادت این بود که هر کس اخلاص داشته باشد، مزد اخلاص خود را می بیند. اگر سردار سلیمانی به جز شهادت از دنیا می رفت آیا حق اش ادا می شد؟ واقعا نمی شد، هرچند غیبت سردار سلیمانی در میان ما ضایعه جبران ناپذیر است، چرا که شهادت اجر و مزد مردان خداست و راه شهدا همیشه در تاریخ ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1008662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha