ضریب  باسوادی در صومعه‌سرا بیش از ۹۷ درصد است‌

بالو با اشاره به اینکه درصد باسوادی شهرستان صومعه‌سرا بالای ۹۷ درصد است گفت: امسال با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ۱۹ کلاس سوادآموزی در پایه‌های سوم و پنجم تشکیل شده که ۳۰ نفر سوادآموز جدید جذب این کلاس ها شده‌اند.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: هفتم دی ماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص تاسیس نهضت سوادآموزی با شعار«همه ایران را مدرسه کنیم» است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: از سال 1358 تاکنون تلاش‌های فراوانی از سوی آموزش و پرورش و هم از سوی سازمان نهضت سوادآموزی درخصوص ریشه‌کنی بی سوادی در کشور صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه درصد باسوادی شهرستان صومعه‌سرا بالای 97 درصد است گفت: امسال با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا 19 کلاس سوادآموزی در پایه‌های سوم و پنجم تشکیل شده که 30 نفر سوادآموز جدید جذب این کلاس ها شده‌اند.

 

بالو با بیان اینکه در مرکز یادگیری محلی نیز 70 نفر از سوادآموزان ما مشغول یادگیری هستند تصریح کرد: امر ریشه‌کنی بی‌سوادی میسر نخواهد شد مگر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی آنان به اداره نهضت سوادآموزی همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با توجه به اینكه بیسوادی یك آسیب اجتماعی محسوب می‌شود می‌طلبد با فرهنگ سازی آن را به یك مطالبه اجتماعی تبدیل كرد.

کد خبر 1008671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha