لزوم استفاده کانون‌های مساجد از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای پاسداشت حماسه ۹ دی

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای پاسداشت حماسه ۹ دی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود در قالب‌هایی همچون نماهنگ، اشعار، داستان و ... این حماسه را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند.

«حجت‌‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی به عنوان روز «بصیرت و میثاق امت اسلامی با مقام ولایت» اظهار کرد: حماسه ۹ دی که با حضور عاشورایی مردم و به منصه ظهور رساندن ولایتمداری آنها در راهپیمایی ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ همراه بود، نقطه عطفی در تاریخ سراسر پرافتخار انقلاب اسلامی است و برگ زرین دیگری نیز در افتخارات ملت مومن ایران اسلامی به حساب می‌آید.

 

امام جمعه موقت اندیمشک حماسه ۹ دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ولایتمدار ایران اسلامی دانست و افزود: این مردم تا پای جان برای حفظ ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول اسلام ایستادند، با صدای رسا و با بصیرت و آگاهی در مقابل دشمنان و فتنه‌گران ماندند و در برابر تمام دنیاطلبان و سران زر و زور و تزویر به مقابله برخاستند.

 

وی با اشاره به اینکه روز ۹ دی تبدیل به یوم‌الله ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی شد اذعان کرد: حماسه ۹ دی باعث مایوس شدن و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان دین خدا شد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: روز ۹ دی روز خروش ملت مسلمان ایران و آشکار ساختن خشم آنها در مقابل اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و دست‌نشانده به مقدسات شیعه در روز عاشورای حسینی بود.

 

وی با بیان اینکه روز ۹ دی، روز نه گفتن بزرگ ملت ایران به فتنه‌گران و افراد سرسپرده استکبار جهانی بود عنوان کرد: ملت ایران در ۹ دی با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بیعت مجدد کردند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک پاسداشت حماسه ۹ دی را یک وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: این حماسه نشان دهنده آگاهی و دلدادگی مردم به مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن و آرمان‌های امام راحل، نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند ادامه داد: افزایش بصیرت‌افزایی و آگاهی ملت ایران در عرصه‌های مختلف، اهداف پلید دشمنان را ناکام می‌گذارد و پایه‌های انقلاب را مستحکم‌تر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: امروزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مجموعه تشکل‌های فرهنگی و انقلابی باید در فضای حقیقی و مجازی، ابعاد حماسه بزرگ و ماندگار ۹ دی را بیش از پیش باشکوه جلوه دهند و آن را پاس بدارند.

 

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد باید برای پاسداشت حماسه ۹ دی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در قالب‌هایی همچون نماهنگ، اشعار، داستان و ... این حماسه را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند.

 

کد خبر 1008679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha