آسیب شناسی در حوزه فرهنگی  اولویت کارگروه ها باشد

حیدری با بیان اینکه دشمن از هر ابزاری برای کمرنگ کردن باورهای دینی مردم بهره می‌گیرد گفت: آسیب شناسی در حوزه فرهنگی اولویت کارگروه ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «رحیم حیدری» در نشست با اعضای ستاد عتبات و عالیات شهرستان لنگرود و خادمان موکب در نجف اشرف و کربلای معلی که امروز (دوشنبه، ۸ دی) در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: ائمه(ع) یکی از زمینه های توسل هستند که  همه ما برای رهایی از گرفتاری‌ها به آنها متوسل می‌شویم.


فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن هستیم که از هر ابزاری برای کمرنگ کردن باورهای دینی مردم بهره می‌گیرد، افزود: دشمن ما دشمن قدرتمند و برنامه‌ریزی است و تلاش می‌کند همه کارهای خوب کشور را منفی جلوه دهد.

 

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی فرهنگی باید توسط کارگروه‌های مختلف در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که موکب و ستاد عتبات لنگرود می‌تواند انجام دهد، پاسخ به شبهات است و با توجه به نیاز امروز و اقدامات دشمن، نیاز است که این کار انجام شود.

 

حیدری با بیان اینکه یکی از کارهای ستاد و موکب باید گزارش کار به مردم در طول سال باشد، افزود: ستاد می‌تواند در طول سال و ایام های مختلف، با تولید محتوای مناسب اذهان اقشار مختلف را درباره فعالیت‌های موکب و ستاد و شبهه‌های مطرح شده آگاه سازی و شفاف سازی کند.

 

«محسن صالحی» نیز در این جلسه با بیان اینکه کار این ستاد در  شهرستان لنگرود از سال 1382 آغاز شد، گفت: بنده نیز از سال 1394 در خدمت این ستاد هستم و از همان سال نیز اربعین حسینی و پیاده روی آغاز شد که لنگرود نیز از نخستین موکب‌های گیلانی در نجف بود.

 

رییس ستاد عتبات و عالیات شهرستان لنگرود با بیان اینکه در سال 1394، دو موکب از رشت و یک موکب از شهرستان لنگرود وظیفه پذیرایی از زائران حسینی را برعهده داشتند، تصریح کرد: از سال 1394 تا سال گذشته لنگرود در نجف اشرف از زائران حسینی استان گیلان و این شهرستان پذیرایی کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنگرود دارای یک موکب در نجف و یک موکب در کربلای معلی است، افزود: در طول این سال ها همواره شهرستان لنگرود از نظر مالی و فرهنگی و غیره در بین ستادهای استان دارای کارنامه خوب و جزو نخستین ها بود که این به دلیل همکاری خوب مردم و خادمان شهرستان لنگرود است.

 

«غلامرضا منصفی» نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات ستاد و موکب اربعین حسینی عدم وجود انبار مناسب برای ستاد و اربعین است، اظهار کرد: در حال حاضر وسایل و تجهیزات موکب لنگرود در انبارهای متفرقه نگهداری می شود البته همه لوازم دارای برچسب اموال است ولی نیاز است تا انباری برای نگهداری همه لوازم موکب تهیه شود.

 

مدیر اجرایی موکب لنگرود در نجف اشرف با بیان اینکه خادمان لنگرودی علاوه بر ایام اربعین حسینی، در حوادث پای کار بودند خاطرنشان ساخت: خادمان موکب  لنگرود نخستین موکب استان گیلان بود که برای کمک به مردم در سیل سال گذشته پای کار بود.

کد خبر 1008680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha