جذب ۲۱۲ نفر در کلاس‌‌های سوادآموزی سال جاری

محجوبی با اشاره به رشد باسوادی در سال ۹۸ و به آمار ۹۶/۴ درصد افراد باسواد شهرستان گفت: با همت نهضت سواد آموزی ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی سال ۹۹ جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

«رضا محجوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند(مناطق محروم) تشکیل شد.

 

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن با اشاره به رشد باسوادی در سال ۹۸ و به آمار۹۶.۴ درصد افراد باسواد شهرستان افزود: با همت نهضت سواد آموزی ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی سال ۹۹ جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

 

وی با اشاره به آمار بی سوادان شهرستان بر اساس سرشماری سال ۹۸ و فعالیت کلاسگذاری و اجرای طرح‌ها به روند فعالیت‌های نهضت سواد آموزی و با تاکید به فعالیت آموزش دهندگان سواد آموزی در شهرستان گفت: ۱۹۰ نفر در دوره تحکیم، ۵۰ نفر در دوره انتقال و ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی در سال ۹۹ مشغول به تحصیل شدند.

 

محجوبی تصریح کرد: علم آموزی یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه های مبین دین اسلام است که بار ها از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد تأکید و تشویق قرار گرفته است.

 

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن بیان کرد: جامعه‌ای که خود را به سلاح علم و دانش تجهیز کند در همه عرصه‌ها سربلند و پیروز خواهد شد و بر بام چنین سرزمینی پرچم فخر و برازندگی بر افراشته می‌شود و افق‌های روشنی را پیش روی خویش خواهد گشود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش فومن مفتخریم که در راستای بهبود وضعیت سوادآموزی و فرهنگ این مرز و بوم گام برداشته و سهمی در این آرمان مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

 

کد خبر 1008684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha