بازنگری طرح هادی روستاهای گلستان نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

حسینی گفت: برای بازنگری طرح هادی ۳۵۷ روستای گلستان، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای طرح هادی 357 روستا برای بار دوم بازنگری انجام شد و حدود 40 درصد روستاها نیازمند بازنگری هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه بنیاد آمادگی دارد در این 40 درصد روستا دوباره طرح هادی را بازنگری کند، افزود: برای این اقدام، حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی اظهارداشت: با بازنگری به موقع می توان روستاهای استان را توسعه داد و قشر جوان را در روستا ماندگار و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

 

حسینی ادامه داد: برنامه بنیاد در سال 1400 جاوگیری از مهاجرت معکوس به شهرهاست.

 

وی خاطرنشان کرد: تا امروز، با تخصیص اعتبارات دولتی، عملیات اجرایی طرح هادی در 672 روستا آغاز شده و در 72 درصد روستاهای استان عملیات طرح هادی شروع شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: فعالیت های بنیاد در اجرای طرح هادی، بیش از 20 درصد از متوسط شاخص کشوری بیشتر بوده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم کمتر از 5 سال طرح های هادی را به اتمام می رسند.

 

وی با اشاره به وجود حدود دو هزار و 900 کیلومتر طول شبکه معابر روستایی استان، افزود: در 35 درصد روستاهای استان شبکه معابر بهسازی شده و در سال 1400 نیز 40 درصد روستاها بهسازی خواهند شد.

 

حسینی گفت: در سال 99 نیز حدود 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه ها مصوب شده است و یک هزار پروژه عمرانی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از این پروژه ها را خواهیم داشت.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: در بخش مسکن، تا ابتدای سال 99، 75 هزار واحد مسکونی فرسوده استان با استفاده از تسهیلات و اعتبارات، نوسازی آنها انجام شد.

 

وی گفت: در دهه فجر امسال نیز آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از حدود 14 هزار و 700 واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای 200 خانواده دارای معلول و اقشار کم درآمد و ساخت سه هزار واحد برای محرومین از دیگر برنامه های بنیاد در بخش مسکن است.

 

کد خبر 1008700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha