تبیین فضایل اجتماعی و اخلاقی حضرت زهرا (س) با زبان روز

طلبه حوزه علمیه بجنورد گفت: امروزه کسی که می خواهد از حضرت زهرا(س) و فضایل ایشان دفاع کند، باید فضایل اجتماعی و اخلاقی ایشان را با زبان روز مدنظر قرار داده و بیان کند.

«حجت الاسلام جمشید نیکخو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بسیار مهم است که بیان یک واقعه و یک مساله چگونه و با چه مقدماتی باشد.

 

طلبه حوزه علمیه  بجنورد افزود: اینکه بیان کنیم حضرت زهرا(س) معصوم و دارای عصمت و صاحب ولایت است، خیلی مورد توجه جوانان قرار نمی گیرد بلکه آنچه جوان امروز متوجه می شود این است که بانویی در صدر اسلام در شرایط فرهنگی و اجتماعی آن زمان، این چنین حرکت اجتماعی و سیاسی انجام داده است.

 

وی گفت: اگر فضایل اخلاقی و همسرداری و فرزندداری حضرت زهرا(س) امروز مطرح شود و شرایط زندگی ایشان تبیین شود و اینکه ایشان چطور این شرایط را با آغوش باز می پذیرد به دلیل اینکه شوهر با فضیلتی مانند حضرت علی(ع) دارد و توجه ایشان به فضایل همسر است نه مال و اموال؛ می تواند برای نسل جوان امروز الگویی بسیار مناسب و کارآمد باشد.

 

حجت الاسلام نیکخو افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند: «اگر محاسن گفتار و کردار ما برای مردم بیان شود، مردم از ما تبعیت می کنند» ما معتقدیم که نتوانستیم معارف حضرت زهرا (س) و اولاد ایشان را بیان کنیم که اگر به درستی بیان می شد، همه آنها قابل عمل است و بشر به وسیله آن نجات پیدا می کند.

 

وی بیان کرد: در فرهنگ امروز مخصوصا در جوامع غربی می بینید که یک زن خود را کاندیدای نخست وزیری می کند و مردم به او رای می دهند به دلیل اینکه در این خانم توانایی لازم را می بینند، اما در آن دوره که زن صرفاً باید خانه داری کند و در خانه بنشیند و بچه های خود را بزرگ کند و همسرداری و شوهرداری کند و اصلا در حوزه مسایل اجتماعی و سیاسی نباید دخالت کند، بلکه دخالت کردن او یک منکر در آن فرهنگ حساب می شده، ببیند که چطور حضرت زهرا برای دفاع از اصل رهبری و کیان نظام اسلامی به مسجد می آمده است.

 

این طلبه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل مردها می ایستد و خطبه می خواند و خطابه ایراد می کند، این فضیلت بسیار بزرگی است که آنقدر عدالت اجتماعی، استقامت مردم در جهت هدایت های الهی برای ایشان مهم است که کوچک ترین انحرافی را بر نمی تابد و هنجارهای جاهلیت را کنار می گذارد و هنجارهای دینی و اسلامی را به عنوان دفاع از حق و حقیقت مطرح می کند و خطبه می خواند.

 

حجت الاسلام نیکخو تاکید کرد: حضرت زهرا(س) به همگان فهماند که باید در مقابل ظلم، جهالت و خرافات، ایستاد.

کد خبر 1008735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha