فهم ما از درک مقام های معنوی حضرت زهرا (س) عاجز است

حکمتی نیک ضمن تاکید بر اینکه فهم ما از درک مقام های معنوی حضرت زهرا (س) عاجز است، گفت: شخصیت معنوی و عبادی حضرت فاطمه زهرا (س) ایشان را هم وزن امیرالمومنین (ع) قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» امروز (۸ دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، اظهار کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) شخصیتی است که زندگی، جهاد و مبارزه، دانش و سخنوری، مادری، شوهرداری، فداکاری و حضور ایشان در عرصه های سیاسی و انقلابی، مردان بزرگ را به خضوع در برابر او واداشته است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دین مبین اسلام نیز حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را به عنوان یک الگوی ناب و عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی برای بشریت معرفی کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه فهم ما از درک مقام های معنوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) عاجز است، ادامه داد: شخصیت معنوی و عبادی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ایشان را هم وزن امیرالمومنین (علیه السلام) قرار داده است.

 

حکمتی نیک با اشاره به اینکه تنها خداوند و کسانی که هم طراز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هستند می توانند ایشان را تعریف کنند، یادآور شد: به همین دلیل امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «اگر بنا باشد خوبی های عالم در وجود یک شخص تجلی، تبلور و تشخص پیدا کند، آن شخص حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است».

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد حضرت زهرا (سلام الله علیها) را سرور زنان عالم دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت در کانون باصفای خانواده، در رفتار با شوهر و فرزندان و در انجام تکالیف در داخل خانه الگوی کامل یک زن مسلمان است.

 

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در برخورد با حوادث مهم سیاسی بعد از رحلت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) به عنوان یک انسان مجاهد غیور خستگی ناپذیر و به عنوان یک جهادگر سختی هایی را تحمل کرد و به دفاع از حریم دین و ولایت پرداخت.

 

حکمتی نیک یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام در سنگر عبادت، یک عبادت گر، به پادارنده نماز در شب های تار و در اوج خضوع و خشوع همانند اولیای بزرگ الهی به عبادت مخلصانه می پرداخت.

کد خبر 1008778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha