بهره‌مندی بیش از ۴ هزار نوآموز پیش دبستانی در هرمزگان از آموزش مجازی

حاجی زاده از ثبت نام و آموزش مجازی رایگان بیش از ۴ هزار نوآموز دوره پیش دبستانی استان هرمزگان که در سامانه ثبت نام اینترنتی ثبت کرده اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حوریه حاجی زاده » در جلسه هم اندیشی با  روسای ادارات و کارشناسان حوزه ابتدایی ضمن اشاره به طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان اظهار کرد: در نظام آموزشی دوره آموزشی بعنوان دوره ای رسمی و امری حاکمیتی است که آموزش در این دوره همچون سایر دوره های تحصیلی تداوم خواهد داشت.


وی با تاکید بر راهکار1-5 سند تحول بنیادین ادامه داد: جذب و پوشش حداکثری نوآموزان با اولویت مناطق دوزبانه و دارای ضریب محرومیت بسیار مورد تاکید است.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: در شرایط کنونی  بهره گیری از از کلیه ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت آموزش مجازی نوآموزان پیش دبستانی از برنامه های مهم دوره ابتدایی است .

 

وی با اشاره به اینکه  آموزش مجازی قطعا  جایگزین آموزش حضوری و ترکیبی نخواهد شد آموزش مجازی را پاسخی مناسب با موقعیت موجود جهت دسترسی همه کودکان دانست.


حاجی زاده اضافه کرد: اجرای این طرح در جهت پوشش حداکثری دوره پیش دبستانی با بهره مندی از ظرفیت ها و فرصت های استانی و والدین نقش اساسی در آموزش و یادگیری دانش آموزان بعنوان همیار معلم را ایفا خواهند کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه محتواهای آموزشی و بسته های یادگیری برای نوآموزان و اولیاء بسیار ضروری است، گفت: در طرح آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان تعداد  20 محتوای آموزشی توسط مربیان و معلمان تولید و در سامانه شاد به منظور بهره برداری اولیا و نوآموزان بارگذاری شده است.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: محتوای دوره برای اجرای غیرحضور ی و مجازی  تهیه و تدوین شده است و در شرایط خاص و در صورت امکان برگزاری کلاس های نیمه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و تشخیص ستاد کرونا بلامانع است.

 
حاجی زاده در خصوص زمانبندی ارائه محتوای آموزشی تاکید کرد: نوآموزان از روز شنبه تا چهارشنبه به مدت 5 روز در هفته ، هر روز نیم ساعت با یک فعالیت تلفیقی و والدین هر هفته حداقل 45 دقیقه بر اساس چارچوب زمان بندی برنامه آموزش کودکان و اولیا دوره پیش دبستان از طریق سیما آموزش خواهند دید.   


وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: بتوانیم با همراهی و همدلی کلیه دست اندرکاران آموزش و اولیاء گامی موثر در آموزش و یادگیری نوآموزان برداریم.

 

 

 

کد خبر 1008846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha