تشکیل ۱۴ پایگاه سلامت برای اجرای طرح شهید سلیمانی در کلاله

گلزاری گفت: ۱۴ پایگاه سلامت در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان کلاله تشکیل شده است.

«پرویز گلزاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: شهرستان کلاله بالغ بر 123 هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان 83 هزار نفر از جمعیت آن روستایی است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله  ادامه داد: دو شهر کلاله و فراغی در این شهرستان وجود دارد و دو مرکز خدمات جامع سلامت و 49 خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت شهری و یک پایگاه سلامت روستایی در شهرستان کلاله فعالیت دارد.

 

گلزاری یادآور شد: بیمارستان کلاله دارای 191 تخت مصوب است که از این میزان 161 تخت آن فعال است و از ابتدای اپیدمی کرونا بالغ بر یک هزار و 300 نفر در مراکز درمانی شهرستان کلاله بستری شدند و نزدیک به 900 نفر آن مربوط به شهرستان کلاله بودند و مابقی آنها مربوط به شهرستان های همجوار بوده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تست تشخیص کرونای بالغ بر 400 نفر مثبت گزارش شده است، افزود: در ابتدای موج سوم کرونا 49 بیمار در بیمارستان کلاله بستری بودند و خوشبختانه این تعداد کاهش چشمگیری داشته است و موجب شد شهرستان در وضعیت زرد قرار بگیرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله خاطرنشان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی شهر را به چهار بلوک تقسیم کردیم و 14 پایگاه سلامت تشکیل شده است و از ظرفیت نیروهای بسیجی در اجرای این طرح استفاده کردیم.

 

گلزاری ابراز داشت: 58 بسیجی در اجرای این طرح به کارگیری شدند و 23 نفر از مراکز بهداشت نیز در این طرح همکاری می کنند.

کد خبر 1008873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha