۳۳ میلیارد ریال تسهیلات جذب شرکت‌های تحت پوشش شد

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: شرکت های تحت پوشش پارک علم و فناوری امسال ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهران گرمه‌ای» امروز دوشنبه (۸ دی‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های تحت پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی در سال ۹۷،  هفت میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و در سال ۹۸ مبلغ ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.  

 

 


رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه طی سال ۹۸ موفق شدیم به ۴۲ واحد فناور تسهیلات ارائه دهیم، عنوان کرد:  متأسفانه امسال این عدد به ۴۱ واحد رسید، ولی مقدار تسهیلات پرداختی افزایش یافت.

 

 


وی با بیان این که در سال ۹۸، ۴۲ واحد فناور استان تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: این رقم امسال به ۳۱ شرکت کاهش یافته است اما این واحدها ارقام بیشتری از تسهیلات دریافت کردند و امسال هم تا کنون به ۶۳ واحد فناور تسهیلات پرداخت شده است.

 

 

به گفته‌ وی در حال حاضر پنج مرکز رشد پارک علم و فناوری استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مستقر است.

 

 


در عین حال گرمه‌‌ای به فضای موجودی که در اختیار پارک علم و فن آوری استان است هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجموع ساختمان های اداری این پارک حدود هزار و ۲۰۰ متر مربع است که هزار و ۹۸۴ متر مربع فضای کارگاهی هم به این مساحت اضافه شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها ادارات فضای بدون استفاده‌ را در اختیار پارک قرار می‌دهند و خراسان شمالی از این اصل مغفول مانده است، گفت: در حال حاضر ساختمان‌های پارک در شهرهای شیروان و‌ اسفراین و مانه در دست ساخت است.

 

 


گرمه‌‌ای با تأکید بر اینکه هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ متر از مجموع مساحت پارک قابل واگذاری است و نیمی از آن هم واگذار شده است، گفت: تعداد واحدهای کارگاهی-تولیدی فناور پارک علم و فناوری استان، از سال ۹۷ تا کنون از تعداد ۶۳ واحد به تعداد ۱۳۲ واحد افزایش یافته است.

 

 


به گفته این مقام مسئول، طی سال ۹۸ تعداد شرکت های صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان  ۱۱ شرکت بود که در سال جاری این تعداد به ۱۴ شرکت افزایش یافته است.

 

 

 

کد خبر 1008933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha