ماندگاری نظام اسلامی مدیون ولایت است/ نهم دی حماسه فاطمی و عاشورایی بود

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نهم دی ماه سال ۸۸، حماسه فاطمی و عاشورایی بود، گفت: ماندگاری نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال، مدیون مدیریت ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «سیداحمد خاتمی» در مراسم بزرگداشت نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که امشب (دوشنبه، 8 دی) با پخش مستقیم تلویزیونی و بدون حضور مستمع در یکی از مساجد شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: فاطمه (س)، جانباز شهیده راه ولایت بود.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حماسه نهم دی، حماسه ولایتمداری با پنج ویژگی بارز بود، افزود: حماسه فاطمی، حماسه عاشورایی، حماسه حضور، حماسه بیعت وفادارانه و حماسه بصیرت، ویژگی‌های نهم دی سال 88 بودند.

 

وی تصریح کرد: نهم دی از این منظر حماسه فاطمی بود زیرا این الهام را به مردم ایران داد که رهبر انقلاب اسلامی که فرزند فاطمه هستند، تنها نمانند.

 

 آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نهم دی، حماسه عاشورایی و حسینی بود، تاکید کرد: مردم در این حماسه بی صبرانه به صحنه آمدند تا نسبت به فتنه‌گرانی که به عزاداران امام حسین(ع) تعرض کردند، مقابله کنند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: قرآن کریم ویژگی مومنان را حضور به موقع می‌داند و همین حضور مردمی توانست بساط فتنه‌گری را جمع کند.

 

وی با اشاره به اینکه حماسه حضور همچنان جزء ضروریات انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان بدانند که اگر مانع کرونا برود، مردم ما در حماسه‌های خود، همانند حماسه‌سازان نهم دی، حماسه آفرینی می‌کنند.

 

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه بیعت با ولایت، بیعت با ارزش‌ها و نظام اسلامی است، تصریح کرد: چهار اصل مهم نظام اسلامی، اصل اسلامیت، ولایت فقیه، جمهوریت و مذهب رسمی کشور است.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ملت ایران با تمام وجود خود نقش ولایت را لمس کرده‌اند، تصریح کرد: فتنه‌گران در سال 88، اصل ولایت را هدف قرار داده بودند و مردم به صحنه آمدند تا نگذارند این اصل انقلابی از بین برود.

 

وی اظهار کرد: ماندگاری نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال، مدیون مدیریت ولایت فقیه است.

 

آیت‌الله خاتمی به اجرای طرح خانه به خانه شهید سلیمانی در غربالگری مبتلایان ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: ما با همکاری بسیج توانستیم از روی 486 فوتی به روزی 119 فوتی برسیم که نشان از  نقش موثر نیروهای بسیجی دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بسیج هم در جبهه و هم در پشت جبهه به خدمت‌رسانی به مردم مشغول است، تاکید کرد: امیدواریم با همت دانشمندان و متخصصین کشور واکسن قطعی کرونا از ایران به سراسر جهان صادر شود.

 

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی دشمن‌شناسی و اقدام به موقع، اذعان کرد: خواص باید بدانند دشمن کجا را هدف قرار داده و از همان جا مراقبت کنند.  

 

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: باید درس‌ها و عبرت‌های حماسه حضور نهم دی را به نسل خود و نسل آینده منتقل کنیم.

کد خبر 1009015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha