حماسه ۹ دی؛ تجلی وحدت و ایستادگی ملت ایران در برابر فتنه‌گران

حماسه ۹ دی؛ سالروز تجلی وحدت، همدلی، ایستایی و ایستادگی ملت ایران در برابر فتنه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ۹ دی ماه برای ملت ایران یک روز نیست بلکه یک جریان است جریان بزرگی که ثمره‌اش نیل به بلوغ فکری و سیاسی ماست.

 

روزی که کوچک و بزرگ، پیر جوان، زن و مرد، یک بار دیگر با ارکان‌های بلند انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

در واقع ۹ دی ماه روزی است که فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد» به منصه ظهور رسید و در این روز سرنوشت‌ساز به یک اشاره مریدمان حضرت امام خامنه‌ای با همت و همیتی مثال زدنی دست فتنه و فتنه‌گر را کوتاه کردیم و همه با عشق به ولی فقیه ندای وحدت، همدلی، ایستایی و ایستادگی سردادیم تا دشمن ددمنش چشم طمع از تسلط بر شیر مردان و شیرزنان ایران بردارد و دشمن باید بداند با هیچ ترفندی، هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بر ایران و ایرانی مسلط شود.

 

کردستانی‌ها نیز هر ساله در این روز حماسه‌ساز بار دیگر حماسه‌ای دیگر در تاریخ می‌آفرینند و این روز به یادماندنی را ماندگارتر می‌کنند.

 

گرچه هرسال ۹ دی، شاهد برگزاری مراسم و تجمعات گسترده در مناطق و شهرهای مختلف استان بودیم اما امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌هایی متفاوت‌تر برگزار می‌شود و کردستانی‌ها امسال حماسه ۹ دی را در آستانه سالروز شهادت سردار دلها با برگزاری مراسم‌ها و ویژه برنامه‌های کم جمعیت، مسابقات فرهنگی، محافل قرآنی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی پیش می‌برند.

 

برگزاری نشست علما و روحانیون در شهرستان دیواندره، برپایی ایستگاه سلامت در شهر سنندج، برگزاری همایش ۹ دی با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فضاسازی محیطی و توزیع اقلام فرهنگی شامل تراکت و پوستر در ادارات استان تنها گوشه‌ای از فعالیت ادارات و مسوولان استان کردستان در کنار مردمی است که به مناسبت حماسه ۹ دی انجام می‌گیرد.

 

9دی پایان برنامه‌ریزی طولانی مدت دشمنان انقلاب بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان مردمی‌ترین انقلاب دنیا در طول سالیان گذشته همواره در معرض تهدید و اقدامات جنایتکارانه دشمنان و سلطه‌گران جهانی بوده است که هر بار با اتکا به پشتوانه عظیم فرهنگی و ایدئولوژیکی خود و در سایه رهبری هوشمندانه و حمایت بی.دریغ مردم توانسته خود را در مقابل تمامی تحرکات بی‌رحمانه دشمن حفظ نماید.

 

حجت‌الاسلام محمد سادات بیان کرد: یوم‌الله 9 دی پایان یک جریان و برنامه‌ریزی طولانی مدت دشمنان با همکاری عناصر دست نشانده داخلی بود که قصد ضربه زدن و نابودی انقلاب مردمی اسلامی را داشتند که پس از مدت‌ها نقض قانون و ایجاد ناامنی در کشور با حضور به موقع و لحظه شناسی ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر نقشه‌های شوم آنان نقش بر آب شد.

 

وی با بیان اینکه ایام دهه بصیرت امسال با توجه به اتفاقات و جنایت‌های یک سال اخیر نظام سلطه از اهمیت ویژه‌تری برخوردار شده است، اظهار کرد: همزمانی این ایام با اولین سالگرد شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و همچنین اربعین دانشمند شهید فخری‌زاده و تقارن آن با ایام فاطمیه، بر اهمیت این ایام نسبت به سالیان گذشته افزوده است.

 

۹دی مانند قیام‌های تاریخی بر سینه تاریخ ثبت شده است

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در خصوص جناسه ۹ دی اعلام کرد: نهم دی ماه نیز همچون قیام‌های تاریخی، مذهبی ملت شریف ایران اسلامی، ماندگار و بر سینه تاریخ ثبت شده است.

 

نورعلی خزاعی این روز را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرین دیگری از افتخارات خادمان حسینی وعاشقان اهل بیت(ع) دانست و گفت: ۹ دی، روز غلبه بر جنود شیطان وروز خروش ملت با بصیرت است.

 

وی عنوان کرد: اکثر صاحب‌نظران اصل شکل‌گیری حرکت انقلابی نهم دیماه را به هیئات مذهبی کشور نسبت می‌دهند و این موضوعی کاملا صحیح و حساب شده است.

 

وی اضافه کرد: این مردم بودند که در قالب هیئات مذهبی و با پرچم‌های محرمی و حرکت انقلابی تیر خلاص را به فتنه‌گران و سران فتنه زدند و نقشه‌های دشمنان دین و قرآن را نقش بر آب کردند و پشت و پیکر فاسد آنها را به خاک مالیدند.

 

اینچنین بود که روز ۹ دی را روز بصیرت نامیدند تا در این روز و در پی جریان فتنه‌انگیز مستکبران کور باطل همه پیرو امر ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (روحی فداک) به شوق ولایتش و مسرور از هدایتش، باری دیگر به اسلام به انقلاب به ارزش‌های نظام، به خون شهدا، به مقاومت و پایداری اسلامی، به قرآن و دین، به همت‌ها و باکری‌ها به نهضت عاشورا، به مدافعان حرم، به یاسین وطه، لبیک گوییم و نشان دهیم که براستی ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند.

 

اینک در آستانه سردار دلها سپهبد سردار شهید سلیمانی و ۹ دی دیگر اعلام می‌داریم که با همه توانمان با قلم‌ها وقدم‌هاو با خلوص کامل پشتیبان ولی فقیه خواهیم بود.

کد خبر 1009022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha