۲۰ شرکت تعاونی گیلان در عرصه صادرات فعالیت می‌کنند

علیزاده از فعالیت ۲۰ شرکت تعاونی گیلان در عرصه صادرات خبر داد و گفت: این تولیدات به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

«عباس علیزاده» با اشاره به اینکه 20 شرکت تعاونی گیلان در عرصه صادرات فعالیت می‌کنندبه خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: افزایش 2 برابری میزان صادرات شرکت‌های تعاونی گیلان در سال 99 هدفی است که تحقق آن نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی و استانداری است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان توجه به شرایط اقتصادی کشور در حوزه صادرات را به جهت درآمدزایی از جمله تاکیدات این اداره کل خواند و عنوان کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شرایطی ایجاد شود که امر صادرات تولیدات شرکت‌های تعاونی استان گیلان تسهیل و موانع موجود رفع شوند. 

 

علیزاده با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی استان گیلان از توانمندی لازم برای صادرات تولیدات خود برخوردارند تصریح کرد: بیش از 20 شرکت تعاونی استان گیلان به شکل فعال در عرصه صادرات مشغول کار هستند و محصولات تولیدی خود را به کشورهای اروپایی و آسیایی صادرات می‌کنند. 

 

وی گفت: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند به عنوان حامی ورود کرده و مشکلات تعاونی‌ها را رصد کند اتاق تعاون استان گیلان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اتاق تعاون را یک بخش خصوصی با نظارت وزارتخانه و متشکل از اتحادیه‌های عضو اتاق در استان گیلان اعلام کرد و افزود: اتاق تعاون در صورت بروز اختلاف بین عضو و تعاونی با مراکز داوری که در آن ایجاد شده ورود کرده و مشکلات را حل و فصل کند.

 

علیزاده حمایت دستگاه‌های اجرایی و استاندار گیلان برای کمک به شرکت‌های تعاونی استان گیلان را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: تعاونی‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی به عموم مردم خدمات بدهند و گستره آن‌ها در حوزه شرکت‌های توزیعی نشان دهنده سابقه خوب و درخشانشان است.

 

وی عملکرد هدفمند و نقش‌آفرینی حساس شرکت‌های تعاونی توزیعی و مصرف در دوران هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی ما در خلال تمام این سال‌ها توانستند کالاهای اساسی و مورد نیاز سبد خانوار را با قیمتی عادلانه به دست مصرف‌کنندگان برساند.

کد خبر 1009059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha