گفتمان مقاومت یکی از گفتمان های عقلانی و واقعی است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت گفتمان مقاومت گفت: افراد خیال پرداز و متوهم نمی توانند گفتمان مقاومت را درک کنند چرا که یکی از اصلی ترین عناصر گفتمان مقاومت « واقعیت گرایی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام علیرضا پناهیان» طی نشست وبینار با موضوع عناصر و مولفه های گفتمان مقاومت که سه شنبه ۹ دی در استان البرز با همت حوزه های علمیه استان البرز برگزار شد گفت: زمانی که از گفتمان مقاومت صحبت می کنیم در گام نخست به مشارکت انسان ها در تعیین حق سرنوشت خودشان می اندیشیم و اگر کسی بدون گفتمان مقاومت به سراغ اندیشه های دیگر برود خود را فریب داده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: گفتمان مقاومت یکی از گفتمان های عقلانی و واقعی است، افراد خیال پرداز و متوهم نمی توانند گفتمان مقاومت را درک کنند چرا که یکی از اصلی ترین عناصر گفتمان مقاومت « واقعیت گرایی» است. 

 

وی با اشاره به اینکه دموکراسی در غرب نتیجه نداده است اظهار کرد: گفتمان مقاومت اگر نباشد فریب های متعدد با عنوان آزادی بیان، حقوق بشر و ...  جهان بشریت را مورد هدف قرار می دهد. 

 

به گفته حجت الاسلام پناهیان، نسبت گفتمان مقاومت به واقع با شعارهای اومانیستی که در غرب مطرح است تأمین کننده، تضمین کننده و تکمیل کننده آن ها است.  

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شعارها و فریب های گفتمان اومانیسم هرگز محقق نمی شود بیان کرد: گفتمان مقاومت که رهبر برجسته آن حضرت علی (ع) است به ابوموسی اشعری نامه نوشتند که اگر کسی عقل و تجربه را زیر پا بگذارد شقّی است. 

 

وی اظهار کرد: امروز کسانی که مقابل گفتمان مقاومت قرار گرفته اند تمام سعی خود را بر این دارند که خود را واقع گرا نشان دهند و این به دلیل ضعف در توان تبلیغی نیروهای مذهبی و ایمانی است.

 

وی انقلاب اسلامی و آرمان های آن را مبتنی بر عقلانیت خواند و توضیح داد: عنصر دیگری که در گفتمان مقاومت موثر است، جمعیت و جمع شدن انسان ها در قالب تشکل های انسانی وحدت آفرین همچنین حرکت جمعی بخش دیگر تأثیرگذار در گفتمان مقاومت است. جمعیت به معنای واقعی کلمه، یعنی آن اندازه ارتباط آن ها با یکدیگر زیاد است که به معنای کامل وحدت کلمه بسیج هستند. 

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: حداکثری بودن به عنوان عنصر سوم در گفتمان مقاومت است، کسانی که به حداقلی خواسته ها خود فکر می کنند، پیشرفت را با منافع حداقلی تفسیر می کنند.

 

وی ادامه داد: مردم ایران به واسطه استعدادها و پتانسیل های بالای این سرزمین نمی توانند به حداقل قانع باشند چرا که به طور کلی قانع شدن به منافع حداقلی زمینه نابودی است.

 

وی اظهار کرد: اهداف بلند و حداکثری داشتن یکی از عناصر اصلی گفتمان مقاومت است، آنچنان که رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود فرموده اند که زبان علم در دنیا باید زبان فارسی شود؛ این مطلب گویای نگاه حداکثری و راضی نبودن به حداقلی است. 

 

به گفته حجت الاسلام پناهیان، « ایمان و معرفت به خدا» عنصر اصلی گفتمان مقاومت است، کسانی که به خدا ایمان ندارند، واقعیت ها را محدود می بینند، نصرت الهی گفتمان مقاومت را پایدار و پیروز می کند.

 

کد خبر 1009085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha