سردار سلیمانی به تمام معنا مجاهد فی‌سبیل‌الله و ایثارگر بودند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار سلیمانی به تمام معنا یک مجاهد فی‌سبیل‌الله و ایثارگر بودند، امروز ما امنیت و عزت خود را مدیون مجاهدت و مبارزه شهید سردار سلیمانی و همرزمان ایشان در سوریه و عراق هستیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی برگزار شد طی سخنانی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه فرمودند خداوند متعال جهاد را واجب کردند که مسلمانان و اسلام عزت داشته باشند.

وی افزود: این فرمایش حضرت زهرا درباره جهاد برای خدا قابل تامل است و باید درباره آن به تفکر و تدبر پرداخت.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه ایمان بر اساس چهار اصل استوار است که یکی از آنها جهاد است، اظهار کرد: مبارزه با دشمنان دین و طاغوتیان جهاد در راه خداوند است که بیشتر در مسیر دفاع از مسلمانان صورت می‌گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزت مسلمانان در صدر اسلام ناشی از جهاد آنها در راه خدا بود، عنوان کرد: مبارزات و جهادهای مسلمانان در زمان پیامبر اسلام(ص) سبب شد که دین عزت و بقا یابد، دشمنان همواره دنبال مانع‌تراشی برای پیشرفت دین اسلام بودند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی بیان کرد: مردم کشور ما هم در حمایت از امام راحل حدود ۱۰ سال مقابل استبداد و استکبار ایستادگی و مجاهدت کرد تا انقلاب خود را به پیروزی رساند.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: امروز مردم فلسطین هم با جهاد و مقاومت خود مانع تعدی و دست‌اندازی رژیم منحوس صهیونیستی به سایر کشورها شده است در حالی که آنها قصد داشتند از نیل تا فرات را به اشتغال خود درآورند اما با این مقاومت و جهاد ملت فلسطین در همان جا زمین‌گیر شدند.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی به تمام معنا یک مجاهد فی‌سبیل‌الله و ایثارگر بودند، ابراز کرد: امروز ما امنیت و عزت خود را مدیون مجاهدت و مبارزه شهید سردار سلیمانی و همرزمان ایشان در سوریه و عراق هستیم که نه تنها مانع نفوذ داعش در کشورمان شدند بلکه آنها را در منطقه نابود کردند.

کد خبر 1009214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha