انهدام باند بزرگ سرقت در بیرجند/ کشفیات سرقت در خراسان جنوبی ۷۵ درصد افزایش یافت

فرشید از افزایش ۲۱ درصدی وقوع سرقت خرد از ابتدای امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی پلیس بیش از ۷۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار « ناصر فرشید» امروز(۹ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه در بیرجند، اظهار کرد: امروز پلیس آگاهی استان با همکاری کلانتری ها و حمایت مراجع قضایی توانستند هفت نفر سارق را شناسایی و اموال مسروقه را کشف کنند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش اموال مسروقه را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در اموال کشف شده توسط پلیس اقلامی از جمله تلویزیون، طلا، گوشی، لپ تاپ، ابزار آلات، فرش و لوازم تزئینی خانه، موتور پمپ و ... کشف شده است.

 

وی اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با سارقان و مالخران اموال مسروقه را یکی از برنامه های پیش روی پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد و ادامه داد: مالباختگان برای شناسایی اموال خود ضمن مراجعه به پلیس آگاهی، می توانند به سامانه نما نیز برای شناسایی اموال سرقت شده خود مراجعه کنند.

 

فرشید بیان کرد: سامانه نما بستری برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالاهای مسروقه است که به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف شده را برای شناسایی اموال مسروقه خود رصد کنند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی وقوع سرقت خرد از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: اما خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی پلیس بیش از ۷۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

 

وی با ارايه توصيه هايی در زمينه پيشگيری از سرقت تصریح کرد: براي پيشگيري از سرقت بهتر است شهروندان به هنگام خروج از منزل تنها به قفل كردن در خروجی اكتفا نكنند و تمامی درهای داخلي ساختمان اعم از در پشت بام ، هال، اتاق ها، آشپزخانه ها، حياط خلوت و غيره را قفل كنند.

 

فرشید ادامه داد: برای اطمينان بيشتر بر روی ديوارها، تمامی پنجره ها حفاظ آهنی محكم و مقاوم نصب كنند.

 

وی به کشف دو دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز اشاره کرد و افزود: این خودرو سنگین حدود یک سال پیش سرقت و در جایی مخفی کرده بودند که خوشبختانه همکاران با کارهای تحقیقاتی توانستند این خودرو را کشف کنند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی توصیه کرد: شهروندان اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر و قفل پدال و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز و هنگام ترک اتومبیل از به جا گذاشتن اشیاء قابل توجه و قیمتی در داخل خودرو جدا خودداری کنند.


 

کد خبر 1009228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha