۹ دی فانوسی در دریای پرتلاطم امواج توطئه های دشمنان

در دریای پرتلاطم امواج توطئه دشمنان ۹ دی فانوسی است که کشتی انقلاب اسلامی را به ساحل آرامش نزدیک می کند.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ ۹ دی نشانه بیداری و هوشیاری ملت ایران است، مردم هرساله در حماسه 9 دی شعار «مرگ بر فتنه گر» را سر می دهند و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا این شعار سوار بر امواج فضای مجازی طنین انداز شد.

 

البته در برخی از شهرهای استان گلستان نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی برگزار شد.

 

یوم الله حماسه 9 دی را روز میثاق امت با ولایت نامگذاری کردند و برخی از خواص نیز از این حرکت خودجوش مردمی به عنوان انقلاب سوم یاد می کنند.

 

11 سال از حماسه 9 دی در کشور می گذرد و پس از این سالها هنوز 9 دی در تاریخ زنده مانده است و علت زنده ماندن حماسه های اینچنینی این است که 9 دی گره خورده به نهضت عاشورا و اعتقاد مردم است.

 

9 دی یک جنبش سراسر مردمی بوده که در آن همه اقشار و طیف های سیاسی که متوجه فلش حرکت فتنه گران در کشور شده بودند به میدان آمدند تا بساط آنها را برچپینند و از ولایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت دفاع کنند.

 

*دشمن از گفتمان ۹ دی هراس دارد

«مصیب عباسی»، استاد حوزه و دانشگاه در این باره اعتقاد دارد که دشمن نه تنها از 9 دی بلکه از گفتمان 9 دی نیز هراس دارد.

 

استاد حوزه دانشگاه می گوید: همانطور که همه ما شاهد هستیم ملت ایران در بحران ها و ایامی مثل دوران دفاع مقدس، رزمایشات مواسات و دیگر عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با یک کلام ولایت به میدان می آیند لذا دشمن برای ضربه زدن به هیمنه انقلاب اسلامی به دنبال آن است که شرایطی ایجاد کند تا مردم با کلام دشمن به خیابان ها بریزند.

 

عباسی تاکید کرد: آمریکا با به کارگیری امپراطوری رسانه ای و شبکه های مجازی علیه انقلاب اسلامی هجمه وارد می کند ولی ملت مثل کوه استوار در مسیر ولایت ایستاده است و بصیرت لازم را در برابر دشمن دارد.

 

وی گفت: استمرار این بصیرت و هوشیاری مردم در برابر دشمنان به عملکرد مسئولان بر می گردد و مردم انتظار دارند که مسئولان گره مشکلات را باز کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنیم و بخواهیم به دنبال یک رخدادی باشیم که از باب معرفت شناسی و جامعه شناسی رقم بخورد و خروش همگانی از ناحیه ملت برای گفتمان انقلاب اسلامی به وجود آورده باشد جز  9 دی پیدا نمی کنیم.

 

عباسی ابراز داشت: ملت به دنبال آن بود که نشان دهد برای معارف و ارزش های اسلامی مثل امام حسین (علیه السلام)، اسلام و انقلاب و رهبری جان می دهد و هر کسی بخواهد به این مولفه ها تعرض کند با سیل خروشان مردم رو به رو می شود.

 

وی افزود: 9 دی نشان داد هر کسی در هر لباس و رده ای باشد با این باور اعتقادی و تاریخی ایران در بیفتد ملت ایران آن را کنار می زند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از درس های مهم 9 دی وحدت ملت ایران بود و این وحدت پایه پیشرفت و بقاء است.

 

عباسی متذکر شد: در این دنیا که سلطه، استکبار و استبداد در کنار هم علیه انقلاب قرار گرفته باید با هم باشیم و ملت ایران با این وحدت این موانع را برطرف می کند و وحدت ملت است که قطار انقلاب را از صخره هایی که بر روی ریل حرکت اعتلای انقلاب قرار دارد عبور می دهد.

 

*۹ دی از بیداری و آگاهی مردم منشاء گرفته است

حجت الاسلام «سیدسعید میرمنافی» نیز در این باره می گوید: 9 دی مثل انقلاب اسلامی براساس بیداری مردم منشأ گرفته است و مردم در برابر دشمن که به دنبال آسیب به انقلاب بود هوشیارانه عمل کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم در حماسه 9 دی در برابر بسیاری از فتنه هایی که جامعه ما را فرا گرفته بود ایستادند و بساط فتنه گران را برچیدند.

 

حجت الاسلام میرمنافی افزود: حضور مردم در روز 9 دی انقلاب دیگری بود که باعث شد انقلاب اسلامی برای سال ها بیمه شود.

 

وی افزود: حماسه 9 دی نشان داد که ملت شریف ایران عالم بر زمان خود بودند و در طول چهل سال انقلاب نیز ملت ایران اینگونه عمل کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: 9 دی یوم الله است و روز خاصی است که انسان باید به آن حساس باشد و بداند در آن روز چه وظیفه ای برعهده دارد.

 

حماسه 9 دی نشان داد که مردم در بحران ها پای این انقلاب و ولایت فقیه می ایستند و بساط فتنه و دشمنی آشوبگران و فتنه گران را بر می چینند اما انتظار همه مردم این است که مسئولان نیز  آنقدر آگاهانه عمل کنند که اقتدار کشور حفظ شود و انقلاب در پرتگاه هایی آسیب در برابر دشمنان قرار نگیرد.

 

کد خبر 1009279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha