حمایت روحانیون عراقی از حشد شعبی/آمریکا ثبات عراق را نمی‌خواهد

گروهی از روحانیون برجسته عراقی با حمایت از نیروهای بسیج مردمی این کشور یا حشد شعبی این گروه را ضامن امنیت و اتحاد کشور ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروهی از روحانیون برجسته عراقی با حمایت از نیروهای بسیج مردمی این کشور یا حشد شعبی این گروه را ضامن امنیت و اتحاد کشور ارزیابی کردند.

 

روحانیون عراقی در بیانیه ای که در آستانه اولین سالگرد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس منتشر شد، حمایت خود از حشدالشعبی را ابراز داشتند.

 

روحانیون در بیانیه روز دوشنبه گفتند: این حادثه دلخراش ، که توسط دولت تروریستی ایالات متحده ایجاد شد ، هر انسان آزادی خواهی در جهان را به درد آورد. ایالات متحده و رئیس جمهور آن به خوبی می دانند که فرماندهان شهید مانع بزرگی برای گسترش تروریسم در منطقه بودند. در واقع آمریکا هرگز نمی خواهد ثبات و صلح در منطقه ، به ویژه در عراق برقرار شود.

 

در بیانیه آمده است: آنها به خوبی دریافته اند كه سعادت عراق و رشد و توسعه آن برای حضور آنها در كشور مضر و مضر است.

 

در تاریخ 3 ژانویه ، یک حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به دستور مستقیم دونالد ترامپ در نزدیک فرودگاه بغداد کاروان سردار سلیمانی و کاروان همراهش را ترور کرد. قانون گذاران عراقی دو روز بعد با تصویب لایحه ای خواستار خروج همه نیروهای نظامی خارجی به رهبری ایالات متحده از این کشور شدند.

 

روحانیون عراقی در بیانیه روز دوشنبه خود با تمجید از نقش ویژه ای که ژنرال سلیمانی در سالهای مبارزه با تروریست های داعش در عراق داشت، گفتند: دردهایی که او در این راه متحمل شد هرگز فراموش نخواهد شد.

 

از زمان آغاز حمله گروه های تکفیری به کشور عراق نیروهای حشد شعبی نقش اصلی در آزادی سازی شهرهای این کشور ایفا کردند.

کد خبر 1009319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha